Icona Pop en av tre nya akter klara för Denniz Pop Awards konsert

Icona Pop, Alex Vargas och Benjamin Ingrosso intar scen och är tre av de 11 akterna den 9 juni när Denniz Pop Awards bjuder på gratiskonsert. Denniz Pop in the Park, årets konsert och efterfest, tar över Café Opera och Operakällarens område från 21.00 på kvällen - och alla är välkomna. Miriam Bryant, State of Sound och Lucas Nord är några av de andra artisterna som kommer att uppträda.

Denniz Pop Awards är mycket glada över att kunna berätta att de svenska världsstjärnorna Icona Pop kommer att spela på Denniz Pop in the Park. Konserten drar igång direkt efter Denniz Pop Awards gala och prisutdelning på Operakällaren i Stockholm.

Den dansk-engelska superrösten Alex Vargas, kritikerhyllad i UK och aktuell med singeln ”Shackled Up”, kommer också till Stockholm för att uppträda på konserten. Lovande artisten och låtskrivaren Benjamin Ingrosso, som inom kort släpper singeln “Love You Again”, kommer även han att stå på scenen under Denniz Pop in the Park.

Tider och scener meddelas och senare. Konserten och efterfesten är gratis och öppen för alla. I Denniz Pop in the Park-eventet på facebook kan alla intresserade hålla sig uppdaterade.

Klara akter för Denniz Pop in The Park är: