DEPALMA WORKWEAR I SAMARBETE MED BEIJER BYGGMATERIAL

Beijer Byggmaterial i Häggvik blir först ut av kedjans varuhus att lansera DePalma Workwear!

"Då vI på Beijer Byggmaterial i Häggvik satsar stort på arbetskläder, föll det helt naturligt att addera DePalma Workwear till vår workwear-avdelning. Vi jobbar i dagsläget med marknadens ledande varumärken, och har en stabil tillväxt med klädkunder och vi tror att DePalma kommer stärka vår position bland återförsäljare av arbetskläder i Stockholm ytterligare. Med vår in-house-tryckpress kan vi också trycka våra kunders logotyper, eller texter direkt på plaggen, medan dom väntar”, säger Helene Harrfors och Sanna Eliasson på Beijer Byggmaterial Häggvik.

"Beijer Byggmaterial är en av Sveriges absolut största aktörer inom bygghandeln och det är en stor ynnest att få till en etablering med Beijer Byggmaterial i Häggvik, en mycket stark lokal aktör. Vi hoppas att kunna bidra på ett positivt sätt att ytterligare stärka deras redan starka utbud, med arbetskläder för en ny generation hantverkare. Vi får då möjlighet att sedan bygga vidare inom kedjan – för såväl en stark lokal samt nationell förankring.” Jonas Skommevik, vd för DePalma Workwear.

Om Beijer Byggmaterial
Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 73 byggvaruhus över hela Sverige. De förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 6 miljarder SEK och har ca 1400 anställda.
Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordens största distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige och Finland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige och STARK i Finland.

Om DePalma Workwear:
DePalma Workwear – det svenska varumärket med rötterna i den kaliforniska garagekulturen – designar, marknadsför och säljer professionella arbetskläder där design, image och passion får lika mycket fokus som funktion. Företaget lanserade sin första kollektion 2016 och säljs i dagsläget hos ca 150 återförsäljare samt via egen e-handel, direkt till företag såväl som konsument.

DePalma Workwear - För en ny generation hantverkare!