Dermarome hakar på bryntrenden och lanserar Browgame

Dermarome utökar sin professionella produktportfölj i hela Norden med Browgame Cosmetics - skandinaviska handgjorda bryntillbehör av högsta kvalitet.

Browgame betyder "perfekt definierade ögonbryn” vilket är precis det Browgame Cosmetics erbjuder. Alla produkterna är framtagna med stor omsorg och utvecklade med fokus på kvalitet, hållbarhet och design.

”Vi är glada över att ha fått in Browgame Cosmetics i vår produktportfölj. Högkvalitativa bryntillbehör ligger helt rätt i tiden och passar perfekt in i vår produktstrategi för hela Norden.” Henning Nielsen CEO Dermanordic.

Framtagna med gediget italiensk hantverk i högkvalitativt, rostfritt stål.

Samtliga pincetter från Browgame Cosmetics är framtagna med gediget Italienskt hantverk och av högkvalitativt, svenskt rostfritt stål. Sortimentet består av två serier; Original - och Signature, "HERO" produkten bland pincetterna är Signature Slanted Tweezer Blackout, en svart pincett med gummibeläggning vilken gör att man får ett exceptionellt bra grepp. Sortimentet innehåller även speglar, brynknivar, brynborstar och kit.

Trenden med definierade ögonbryn ökar markant.

”Vi ser att trenden för definierade ögonbryn ökar markant. Både salonger och konsumenter har behov av ett bredare sortiment där även specialprodukter ingår. Med vår höga kompetens inom utbildning kommer vi kunna lyfta den nordiska marknaden till en ny nivå” Erika Bennerholt. VD Dermarome Sverige, Danmark & Finland.

Bakom varumärket står Jonas Loboda Lindqvist, som med många års erfarenhet i skönhetsbranschen ansåg att det var dags för ett högkvalitativt varumärke för bryntillbehör.

”I princip så föddes jag in i skönhetsindustrin eftersom mina föräldrar drev en parfymerikedja. Under mina år i branschen har jag märkt att kvaliteten på bryntillbehör har gått ned och såg ett stort behov av att skapa produkter med svensk kvalitet. Extra kul är vårt nya samarbete med Dermarome som kommer att hjälpa oss att snabbt nå en hög och professionell kunskap- och servicenivå till handeln.” Jonas Loboda Lindqvist, Grundare av Browgame Cosmetics

Browgame lanseras brett under hösten i Salonger och skönhetsbutiker.

• Skönhet

• browgame

Dermarome är Sveriges ledande hudvårdsleverantör inom hudvård och makeup. I vår produktportfölj arbetar vi med följande professionella, handplockade varumärken; bareMinerals, ELEMIS, PRIORI ,LÖWENGRIP, NIOD, The Ordinary, The Chemistry Brand, Buxom, BrowgameGrande Cosmetics, Smith & CultSkinbetter scienceMr & Mrs TannieLOVA SKIN, Biomed, Avène och A-Derma

Erika Bennerholt