Zeta Delikatessoliver - nu i små, praktiska burkar om 190 gram

Zeta Delikatessoliver - nu i små, praktiska burkar om 190 gram

Zeta lanserar fyra delikatessoliver för minglet, plockmaten, buffébordet eller fredagsmyset. Italienska oliver varierar från region till region, alla med sin unika prägel och med olika smakfulla nyanser. På buffébordet är de italienska oliverna en riktig delikatess, välj gärna två olika sorter, eftersom de är så olika;

Zeta Dolci Verdi Oliver är stora gröna oliver med ett saftigt fruktkött och mild sötma. Oliven har lite beska med fina toner av muskot och nötter. Goda i sallader så som de är eller prova att marinera med timjan, olivolja, tärnad parmigiano reggiano och malen svartpeppar. Låt gärna marinera över natten.

Zeta Cerignola Gröna Oliver är stora, gröna italienska oliver. Oliven härstammar från staden Cerignola i regionen Apulien, vid den italienska stövelns klack. Staden har även lånat ut sitt namn till oliven. Den stora gröna oliven har friskt fruktkött med mild fruktig smak. Zeta har även urkärnade gröna cerignolaoliver i sortimentet.

Zeta Cerignola Svarta Oliver är stora svarta oliver med kärna och är uppkallade efter staden med samma namn. Den svarta cerignolaoliven är naturligt svart, alltså mogen, och har ett saftigt fruktkött med mild, nötig och kryddig smak. Passar utmärkt i sallader, på pastarätter, till pizza och gratänger. Servera gärna som tilltugg tillsammans med nybakat bröd, lite Parmaskinka och en god olivolja.

De italienska oliverna är italienarnas svar på våra snacks och sannolikt är det sältan man vill åt. Prova att bjuda på italienskt fredagsmys nästa gång och servera italienska oliver och crostini med tapenade till kvällens dryck. Många barn är väldigt förtjusta i oliver, bara de får prova.

Zeta Delikatessoliver finns i dagligvaruhandeln och cirkapris i butik är 26 kronor för 190 gram.

För mer information kontakta gärna:
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca
catrine.bjulehag@diluca.se, 0707-48 00 12