Zeta lanserar små portionsburrata!

Zeta lanserar små portionsburrata!

Mini Burrata är en logisk följd av Zetas framgångssaga med burrata och burrata tryffel. Nu erbjuds Sveriges burrata-älskare små fina portionsostar, perfekta som antipasti eller förrätt!

- Burrata är en lite modernare version av mozzarella, berättar Zetas grundare Fernando Di Luca. Den krämiga konsistensen tillsammans med den fylliga smaken och lite syrliga eftersmaken är fantastiskt god. Bra att vi nu ger våra konsumenter möjligheten att köpa de här lite mindre portionsostarna. Jag njuter Mini-Burrata tillsammans med solvarma tomater och en fruktig olivolja, till exempel Zeta Fruttato Medio.

Burrata, som betyder smörig, har sitt ursprung i Apulien i södra Italien. Den består av ett skal av mozzarella-ostmassa, det som italienarna kallar pasta fillata, och innehåller krämig stracciatella, bestående av grädde och strimlad ostmassa. Burrata är med sin krämighet och lena textur en lite lyxigare mozzarella.

Zeta Mini-Burrata är tillverkad i Italien av italiensk mjölk och grädde och levereras i praktiskt tråg med mild saltlake. I varje förpackning ligger fyra små ostar á 50 gram. De passar var och en perfekt som serveringsportion, goda med en fruktig olivolja, svartpeppar och lite salt, men även på en rykande varm pinsa eller i bitar på en tomatsallad eller tillsammans med nygrillade persikor.

Zeta Mini-Burrata säljs i 4-pack om totalt 200 g och kostar ca 69,90 kr och finns på Ica, Coop och Hemköp.