"Det är i gränslandet mellan de olika avdelningarna som innovation föds"

Under torsdagen och fredagen den 4:e och 5:e september höll Mynewsdesk det årliga "People Days", ett event där alla medarbetare inom företaget samlas för att lära sig nya saker om branschen, bolla idéer, bli uppdaterade på företagets vision och framsteg och givetvis också umgås och lära känna varandra. I år var det Digitala Hjältar som stod för innehållet i form av föreläsningar och workshops.

Under People Days fick Mynewsdesk medarbetarna ta del av vilka de nya spelreglerna är för att bygga varumärken i den nya eran och vilka superkrafter företag har tillhands och bör se över för att få ihop helheten och maximera varumärkets potential. I workshops fick alla medarbetare utifrån det i en sk "vision factory" komma på hur Mynewsdesk kan förbättra sig utifrån spelreglerna och superkrafterna och presentera utvalda idéer för ledningsgruppen.

"Det är viktigt att alla som jobbar på Mynewsdesk är uppdaterade på vad som händer i företaget, var vi är idag och var vi vill vara i framtiden". Det är också viktigt för medarbetarna att förstå vilka utmaningar både vi själva och våra kunder har och att de får möjligheten att vara med och utveckla Mynewsdesk. Det är i gränslandet mellan de olika avdelningarna som innovation föds" säger Gabriella Sjödin, försäljnings-och marknadsansvarig för Digitala Hjältar.

Och det är detta koncept, att innovation föds i diskussion och samarbeten med personer som har olika perspektiv och erfarenheter, som utgör kärnan i Digitala Hjältar utbildningen som startar nu i november. "Deltagarna på utbildningen kommer ha olika roller, jobba i olika branscher och ha olika bakgrunder vilket kommer föda spännande diskussioner, och sen är det meningen att deltagarna under och efter utbildningen ska kunna skapa varumärkesengagemang med hjälp av sina kollegor och sin ledningsgrupp. Det är ju de som sitter på de allra bästa idéerna!" säger Lotta Murvall, utbildningsansvarig för Digitala Hjältar

Blogginlägg skrivet av: Rebecca Cannerfelt

P.s.

Vill du veta mer om Digitala Hjältar utbildningen klicka här
Vill du komma i kontakt med oss klicka här

För att anmäla intresse för utbildningen som startar nu i november, besök vår hemsida

Om Digitala Hjältar

Digitala Hjältar är en ny utbildning som syftar till att hjälpa marknads-och varumärkesansvariga att skapa starkare och mer engagerande varumärken utifrån en förståelse för den nya eran som både är fysisk och digital. Första utbildningen börjar i november 2014 och är ett samarbete mellan PR-företaget Mynewsdesk och strategibyrån Global Focus.