Överveterinär Monika Wartel Foto: Alexander Lindström

Gothenburg Horse Show och Eurohorse 20-23 februari 2020

”Eurohorse är en fantastisk mötesplats och vi är här för att dela med oss av vår kompetens”

Distriktsveterinärerna kan konstatera att efterfrågan på kvalificerad tandvård för häst bara ökar för varje år. Att hålla koll på hästens tänder är lika viktigt som för oss människor.

”- Regelbunden tandvård ger dig kunskap om hästens munstatus, förhindrar onödigt lidande hos hästen och bidrar till goda prestationer”, säger Mats Scharin, distriktsveterinär och examinerad hästodontolog och som även finns på plats i montern

Tandvård är också temat i montern på Eurohorse och ett starkt veterinärteam finns på plats för att dela med sig av sin kompetens. I montern kommer Distriktsveterinärerna att hålla mingelseminarier på fredag och lördag. Seminarierna ”Det viktigaste om hästtandvård” och ”Friska hästar hostar inte” är gratis och öppna för alla nyfikna besökare, som bjuds på bubbeldryck och tilltugg.

”- Eurohorse är en fantastisk mötesplats och vi är här för att dela med oss av vår kompetens på häst och ser fram emot att träffa kunder, branschfolk och alla som älskar häst lika mycket som vi” berättar Catharina Schepens, Marknadschef hos Distriktsveterinärerna.

Välkomna till monter B03:02!

För mer information om Distriktsveterinärerna, följ oss på:

Med vår breda samlade kompetens över hela landet och stora engagemang för djurens hälsa gör vi vårt bästa för att du och dina djur ska få bästa tänkbara service och omvårdnad.

Vi arbetar med förebyggande djurhälsovård genom planerade besök, beredskap för akuta sjukdomsfall samt smittskydd dygnet runt, året om. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket.

Robert ter Horst

Presskontakt Biträdande chef Distriktsveterinärerna Smittskydd, officiella uppdrag 010-122 80 44

Vi arbetar för att djuren ska må bra - dygnet runt, året om!

Distriktsveterinärerna
Jordbruksverket