Ditt upplevda CV blir viktigare än ditt traditionella

Jag har egentligen en bakgrund i mitt CV som tandläkare plus en hel del annat som egentligen är fullständigt irrelevant för det jag arbetar med idag i mitt företag. Det här blir ett allt vanligare problem med ditt CV - de blir en allt ointressantare historiebeskrivning. Felrekryteringskostnaderna i Sverige är också astronomiska till följd av detta.

När vi i vårt företag analyserar en individs professionella rykte, då är en av de sex nyckelfaktorer som vi tittar på den upplevda expertisen, det som ett femtontal kunder, medarbetare och chefer ser som min främsta nisch.

Men expertis behöver inte vara kopplat till en viss utbildning, det kan vara så oändligt mycket mer. Det kan handla om din passion, din förmåga att inspirera eller din förmåga att skapa en trovärdighet gentemot kund. Med analysen av en persons professionella rykte då får man en mycket objektiv bild av en persons upplevda expertis och de personliga styrkor som är 90 procent av den totala kompetensen och som aldrig kommer fram i ett CV.

Ditt professionella rykte blir därmed också ditt upplevda CV som vi ser som ett långt viktigare dokument än det traditionella CVt. Det presenterar på ett attraktivt sätt din totala kompetens och då framför allt de avgörande faktorer som turboladdar din expertis och omsätter den i handling med ett framgångsrikt resultat.

Detta kan också generera den för alla optimala ansökningshandlingen med två delar:

- En trovärdig sammanställning av ditt professionella rykte som då innehåller dina upplevda personliga styrkor och främsta expertis som detta ses av din professionella omgivning. I grunden är det ett avancerat referenstagande kring sex vitala nyckelfaktorer

- En kort beskrivning om hur du kan lösa arbetsgivarens behov framåt. Det intressanta är inte vad du gjort utan vad du kan och vill bidra med framåt.

Allt detta ryms på en sida och är informativt, snabbläst och avgörande.

• personliga varumärken

Läs mer om dett spännande ämne på http://dittprofessionellarykte.com