Lådcykeln "Loader" från svenska tillverkaren Ecoride

Tröttnade på att ha cykeln i vardagsrummet.

När cyklar, elcyklar och lådcyklar blir kapitalvaror efterlyser cykelägare pålitlig förvaring i direkt närhet till bostaden.

Idag kostar en "vanlig" cykel från 10 000kr och uppåt, en el-cykel av lite bättre kvalitet kan kosta mellan 15-30 000kr men det finns även gott om exempel på cyklar som kostar över 50 000kr och mer därtill.

Dessutom är det bara att konstatera att cykelstölder och skadegörelse ökar kraftigt, Därtill det faktum att allt fler försäkringsbolag och fastighetsägare ställer sig frågande till huruvida det ska vara tillåtet att ladda el-cykel inomhus med tanke på brand- och explosionsrisk.

Så att det behövs och kommer att behövas tillgänglig och pålitlig cykelförvaring är nog alla i berörda överens om.

Tröttnade på att ha cykeln i vardagsrummet

Albin hade sin "pärla", en kolfibercykel värd ca 35 000kr i vardagsrummet eftersom försäkringsbolaget var tveksam inför de förvaringsmöjligheter som fastighetsägaren då erbjöd.

-Vi hade lite olika typer av cykelställ på gården dock inget som kändes helt tillförlitligt. Cykeltjuvarna har idag "bra" verktyg och dessutom så finns tyvärr alltid risken för skadegörelse säger Albin.

- Men med det här stabila cykelgaraget, krypterat Airkey låssystem och dessutom fast installerad el med möjlighet till säker laddning är dom problemen borta, säger en märkbart nöjd hyresgäst.

Säkerhet, tillgänglighet, kvalitet och tilltalande design.

Kravspecifikationen när det kommer till cykelförvaring ser annorlunda ut nu än tidigare säger Robert Kjellman försäljningsansvarig på Dooman Teknik. Våra kunder, oftast fastighetsägare, kommuner och bostadsrättsföreningar är pålästa och oftast väl medvetna om vad dom behöver.

Det handlar om placering, storlek/utrymmeskrav, materialval, värmeisolering, låsfunktioner, el-uttag och olika tillbehör såsom t.ex. cykelställ, el-pump och laddmöjligheter för el-cyklar. Viktiga faktorer vi tillsammans med våra kunder noggrant går igenom för att hitta en gemensam och optimal lösning.

Vi brukar numera säga att förvaringslösningar för cyklar är mer än garage, det är ett koncept som bygger på vad respektive kund har för önskemål och utmaningar. läs mer här...