Dryft & Freska knyter samarbete!

Dryft & Freska knyter samarbete!

De båda bolagen utmanar sina respektive branscher. Dryft tar ett helhetsgrepp inom renovering, underhåll och energirenovering av ditt hem och har växt till 150 medarbetare sedan starten 2020, medan Freska sedan starten 2015 har underlättat vardagen för över 60 000 människor genom att erbjuda städhjälp. Nu knyter bolagen ett samarbete där Freska utökar sitt kunderbjudande genom att tillgängliggöra hantverkstjänster via Dryft Now för alla sina kunder.

Freska utökar sitt kunderbjudande genom att samarbete med Dryft

När Freska nyligen genomförde en stor undersökning bland sina kunder stod tillgång till hantverkstjänster högst upp på önskelistan. Tillsammans med Dryft kan vi nu erbjuda alla våra kunder detta som en tilläggstjänst, vilket känns fantastiskt eftersom kunder har efterfrågat just hantverkartjänster, säger Nora Felin, Head of Marketing and Growth, Freska.

Dryft Now: ett sätt att visa potentialen att kunna erbjuda hantverkstjänster på ett sätt som möter den moderna konsumenten

Hösten 2022 lanserade Dryft sin e-handel där du kan köpa allt från produkter med installation till renovering av ditt hem direkt på hemsidan. E-handeln är en del av affärsområdet Dryft Now, som går ut på att tillgängliggöra hantverkstjänster på nya sätt för att möta den moderna konsumenten.

Plattformen, som är en del av affärsområdet Dryft Now, som detta samarbete bygger på, är användbar inom flera områden än den egna verksamheten.

“Vi kan bygga in våra system direkt in i andra verksamheter, som på olika sätt kan dra nytta av att kunna erbjuda sina kunder eller komplettera sin befintliga affär genom att tillgängliggöra hantverkstjänster. Allt från som nu, ett städbolag där kundbasen naturligt också är en kundgrupp som vill åt hantverkstjänster, till andra företag inom andra branscher. Vi har nyligen gjort detta med andra sektorer, och kommer rulla ut fler samarbeten framöver. - säger Johannes Ivarsson, Co-founder och Chief Growth & Tech Officer på Dryft

Tänk mäklare, att du på plats på visningen direkt skulle kunna få ett fast pris på vad det där badrummet kostar att renovera, eller retail inom bygg som säljer produkter, men saknar tillgänglig kundcentrerad installationskapacitet, eller åtminstone inte har den så naturligt integrerat i sina befintliga processer som vi kan erbjuda. Vi gör hantverksbranschen för första gången tillgänglig som den borde vara. Möjligheterna är enorma!” - Fortsätter Johannes

Delar vision och värderingar

Freska och Dryft har mycket gemensamt. Vi delar samma värderingar och drivs av innovation och att driva förändring i våra branscher. Dessutom är ingenting viktigare för oss än att ta hand om våra fantastiska medarbetare och kunder. Att kunna erbjuda våra kunder lika smidig tillgång till hantverkstjänster som vi redan gör med städtjänster kommer att vara mycket uppskattat - avslutar Nora.

Freska är ett innovativt bolag som värdesätter människorna. För oss på Dryft är det viktigt att alla vi omger oss av delar våra värderingar, vilket Freska absolut gör och är en förebild för.

Framtidens hantverksbolag byggs av människor där tech ger det stödet att kunna få ut den potentialen som finns bland alla våra fantastiska medarbetare. Men även att ge våra kunder en magisk upplevelse, hela vägen från kontakt till genomförande, och detta samarbete visar ytterligare prov på potentialen i vår affär och i hur vi tillgängliggör hantverkstjänster på ett innovativt sätt - avslutar Johannes

Dryft

Vi förändrar hantverksbranschen, ett steg i taget

Dryft är marknadsledande inom renovering, underhåll - och energirenoveringar av människors hem. Genom att bjuda in människor från olika bakgrunder och kompetenser, samt använda oss av modern teknik, så utmaningar vi det traditionella sättet att bygga ett hantverksbolag där vi sätter människorna och kunder i centrum.

Freska

Mer än bara hemstädning

Vårt uppdrag är att skapa jobb och möjligheter för städare, samtidigt som vi skapar frihet i kundens liv. Tillsammans med våra kunder har vi redan skapat arbete åt tusentals städare som i sin tur har städat våra kunders hem i mer än 1 000 000 timmar, bara i Sverige. Freska vill påverka genom teknik och människor där tekniker gör det möjligt för människorna att få en smidigare vardag.

För mer information, kontakta:

Chief Culture & Communications Officer, Dryft

daniel.lindgren@dryft.se