"Nästa generations hantverksbolag" - Dryft vill förändra hantverksbranschen

Dryft tar in 12Mkr i såddfinansiering - Ska förändra hantverksbranschen

Dryft tar in 12mkr i finansiering för att etablera techteam och bygga en one-stop shop för renoveringar inom privatmarknaden med all hantverkskompetens i huset

I augusti 2020 stängde Dryft sista fasen i en såddfinansieringsrunda om totalt 12Mkr för att finansiera en etablering av en komplett portfölj av hantverkstjänster i Stockholm - med måleri, bygg, plattsättning, el och VVS. Parallellt med att rekrytera och etablera hantverksenheterna kommer delar av kapitalet även gå till att etablera ett tech-team inhouse för att påbörja utvecklingen av nya digitala sätt att möta både kund och medarbetare.

“Med denna såddinvestering får vi möjlighet att snabbt bygga upp en kritisk skala i den underliggande hantverksverksamheten som kommer utgöra basen för kommande satsningar och innovation inom såväl kund- som medarbetarupplevelse” -säger VD Magnus Petersson.

Flera namnkunniga personer ur näringslivet kliver in med kapital i rundan

Rundan riktade sig primärt till affärsänglar och bland investerarna finns flera namnkunniga personer såsom Finn Johnsson (f.d. styrelseordförande Volvo, styrelseledamot Skanska) och Andreas Alsén (f.d. Europa-ansvarig för byggsektorn på Boston Consulting Group). Dessutom riktades rundan även till egen personal där ca 70% av personalen valde att teckna aktier.

“Det känns skönt att komma i mål med rundan, också roligt med vilka investerare vi nu gör den här resan tillsammans med då flera av dessa är personer som även bidrar med kunskap till bordet. Att 7/10 medarbetare väljer att investera är såklart superkul, och visar på ett förtroende för vår vision över hela bolaget. Nu ger vi oss ut på den här resan tillsammans! - avslutar Magnus