Dryft tar in 20Mkr för att accelerera tech-investeringar och tillväxt i Stockholm

Dryft stänger runda, tar in 20mkr i kapital för att förstärka teamet, expandera geografiskt och rullar ut sina första egenutvecklade tech-verktyg i verksamheten

I juni 2021 stängde Dryft sin andra investeringsrunda om totalt 20Mkr och tar nu sikte på att förbereda bolaget för geografisk expansion i Norden under 2022, med stora investeringar i operationell tech och processer för att säkerställa skalbarhet i kundanskaffning och projektgenomförande.

“20Mkr var vårt ‘stretch goal’ i denna rundan och det är fantastiskt att även få med en så engagerad grupp av nya investerare. Med detta tillskott får vi möjlighet att investera i våra People, Operations och Marketing team för att optimera och cementera våra processer samt rulla ut våra första egenutvecklade tech-verktyg. På så vis riggar vi bolaget för att vara redo för geografisk expansion under 2022.” - Kommenterar VD Magnus Petersson

Peter Settman samt Offertas grundare Jens Nilsson bland investerarna

Majoriteten av befintliga investerare valde att delta i rundan och dessutom tillkom flera nya investerare, bland andra Jens Nilsson (grundare till Offerta) och Peter Settman.

“Kul att en person som Jens attraheras av vår bolag, då han har god insyn via Offerta in i hantverksbranchen, och då primärt privatmarknaden, och dess möjligheter.

Återigen är det flera medarbetare, nya som gamla som väljer att investera, precis som i såddrundan, vilket är någonting som vi är väldigt tacksamma och stolta över.” - avslutar Magnus