Duni Group Nominerade till "Bästa Aktiviteter inom Employer Branding" av Karriärföretagen

Duni Group Nominerade till "Bästa Aktiviteter inom Employer Branding"

Duni Group har blivit nominerade som ett av tre företag till utmärkelsen "Bästa Aktiviteter inom Employer Branding" i kategorin ekonomer av Karriärföretagen. Vinnaren kommer att avslöjas vid en glamorös gala som äger rum på Berns den 4 oktober.

Motiveringen från Karriärföretagen lyder: ”Duni Group är en sann inspiratör med sitt employer branding-arbete. Teamet är dynamiskt och motiverade att skapa en utmärkt arbetsplats. Med sitt stora driv lyckas Duni Group attrahera Sveriges unga talanger. Trots deras stora storlek lyckas de skapa gemenskap och en känsla av trygghet. Med en rad olika aktiviteter skapar Duni Group en arbetsplats som erbjuder unika karriärmöjligheter för både juniora och seniora.”

Karriärföretagen är en organisation som varje år listar Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare bland studenter och unga yrkesverksamma. Tidigare i år utsågs Duni Group till Karriärföretag 2023, en prestigefylld utmärkelse som erkänner företagets engagemang och förmåga att attrahera unga talanger till arbetsplatsen. Nu har Duni Group också säkrat en topp 3-placering som ett av de mest eftertraktade och spännande företagen inom 'Bästa Aktiviteter inom Employer Branding', i kategorin ekonomer.

"Vi är otroligt glada över Karriärföretagens nominering till 'Bästa Aktiviteter inom Employer Branding'. Detta är en tydlig bekräftelse på vårt passionerade engagemang och vårt hårda arbete vi har lagt ned för att forma en attraktiv arbetsplats. Det gläder oss även att se att våra budskap om hållbarhet har nått fram, vilket tydligt reflekteras i våra rekryteringsresultat. Samarbetet med våra kollegor, både lokalt och globalt, har varit ovärderligt i denna resa. Det är en spännande tid för oss, och vi ser med entusiasm fram emot att fortsätta bygga vår employer branding tillsammans." – Linda Clarin, Head of People and Culture Nordics, Duni Group.