Robert Dackeskog, VD och koncernchef, Duni Group. Foto: Asaf Kliger

Duni Group nominerade till Årets Malmöföretag

Duni Group är nominerad till Malmö stads näringslivspris Årets Malmöföretag. “Det är en ära att bli nominerad och vi är stolta över att vårt hållbarhetsarbete och våra innovationer uppmärksammas, säger Robert Dackeskog, VD och koncernchef, Duni Group.

Malmö stads näringslivspris, Årets Malmöföretag, går till en person eller företag i Malmö, som under ett par år, genom sitt sätt att driva och utveckla företaget, fungerar som en förebild för näringslivet i staden. Företaget skall visa hållbar lönsamhet och ha en positiv utveckling i just sin bransch.

Motiveringen lyder:

Genom att vara en ledande aktör inom sin bransch har Duni Group inte bara satt Malmö på kartan utan även positionerat staden som en viktig spelare på en internationell marknad. Duni Group har bevisat sitt djupa engagemang för hållbarhet och innovativa lösningar, vilket tydligt avspeglas i deras pågående resa mot en mer miljövänlig och ansvarsfull verksamhet. Med en imponerande global närvaro och en hållbarhetsresa i fokus är Duni Group en förebild för andra företag och en värdefull tillgång för Malmö.

“Det är en ära att bli nominerad till Årets Malmöföretag och vi är stolta över att vårt hållbarhetsarbete och våra innovationer uppmärksammas. Det är också en möjlighet att profilera Duni Group lokalt som ett internationellt företag med huvudkontor i Malmö och vi är stolta över att vara en del av det dynamiska näringslivet i staden. Det här visar att våra gemensamma insatser från olika delar av organisationen gör skillnad", säger Robert Dackeskog, VD och koncernchef, Duni Group.

Vinnarna tillkännages på Näringslivsgala den 27 februari,