Idun introducerar nytt cirkulärt system under Malmöfestivalen 2023

Idun introducerar nytt cirkulärt system under Malmöfestivalen 2023

Nedskräpning är ett av vår tids största samhällsproblem. Med ambitionen att ”untrash the world” introducerar Idun nu ett system för återanvändning av flergångsartiklar för mat och dryck. Systemet kommer att demonstreras under Malmöfestivalen i år.

Idun är ett nytt cirkulärt system från Duni Group som samarbetar med företag för att designa cirkulära lösningar för en mer hållbar framtid och en smartare generation. I januari 2024 träder nya EU-lagar i kraft som kräver att företag som serverar mat och dryck till fler än 150 kunder om dagen måste kunna erbjuda sina kunder möjligheten att få sin mat eller dryck i återanvändningsbara kärl. Idun har som mål att driva den cirkulära omställningen och hitta nya innovativa, hållbara lösningar åt företag.

”Allting vi gör grundar sig i cirkuläritet. Vårt pilotprojekt under Malmöfestivalen är en början för oss att driva positiv förändring. Vi ser fram emot att samarbeta med lokala företag, festivalbesökare och beslutsfattare för att kunna visa upp den potential som finns i våra lösningar när det kommer till att främja en mer hållbar framtid”, säger Erland Riis Lavsen, Head of Circularity på Idun.

Malmöfestivalen 2023 är bara början för Idun. Målet är att vara den ledande spelaren i övergången till cirkulära lösningar och samarbeta med företag för att kunna sätta en ny standard för hållbara affärsmetoder.

För frågor, intervju eller mer information om Idun, kontakta:

Erland Riis Lavsen
erland@idun.co