Branschmässan storsatsar på upplevelsen

Branschmässan storsatsar på upplevelsen

I mars är Sveriges största matmässa tillbaka; Fastfood, Café & Restaurant Expo. Förutom produktnyheter och trendspaningar, utlovas ett nytt koncept kallat Experience Area.

Det är äntligen dags att ta del av innovationer i köket, produkterna vi inte kan vara utan och inspirerande smakupplevelser, allt under ett och samma tak.

Den 8:e mars öppnas portarna till Kistamässan i Stockholm för de leverantörer, inköpare, kockar och matfantaster som vill nätverka med branschen. Hittills är över 250 utställare bokade – allt från lokala till internationella aktörer.

Lennart Wallander kommer att vara på plats som programledare för mässans nytillskott, Experience Area. Här kommer besökarna att få möjlighet att smaka av och uppleva råvaror på ett helt nytt sätt. Unika smaker och otippade kombinationer utlovas för de som vågar.

“Detta år har vi satsat mer på själva upplevelsen än tidigare. Vi vill uppmana besökarna till att våga prova nya råvaror, smakkombinationer och matlagningstekniker – redan på plats. Vi hoppas på att kunna utmana en eller två förutfattade meningar under mässdagarna, och bidra till fler vågade menyer under det kommande året”, berättar Lisa Zenovon,

Bland talarna kommer vi bland annat få höra måltidsekologen Ola Albrektsson, dela med sig om varför insekter är framtidens proteinkälla. Även Martin Nordin kommer att finnas på plats för att ge sina bästa tips på hur man skapar umamismak av svamp.

Är du nyfiken på vad mer Fastfood, Café & Restaurant Expo har att erbjuda? Besök mässan i Stockholm den 8–9/3 2023.
Ta även del av deras nästkommande mässor under följande datum:

Stockholm (8–9/3,2023)
Helsinki (22–23/3,2023)
Malmö (20–21/9,2023)
Stockholm (31/1 1/2,2024)
Tampere (24–25 /1,2024)
Göteborg (25–26 /9 2024)

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO