FASTFOOD & CAFÉ 2012 utvides med en velsmakende restaurantmesse, og blir Norges største event for servicebransjen

Besøkende blir vanligvis møtt av duften av nybakt brød, nybrygget kaffe og delikatesser når de kommer til easyFairs Skandianavias messe FASTFOOD & CAFÉ. Den 6.–7. mars er det igjen tid for denne messen i Oslo, og denne gangen får den selskap av restaurantmessen RESTAURANTEXPO. Samarrangementet på Exporama Senteret i Oslo baner vei for en komplett event som vil lokke til seg mengder av besøkende fra hele servicebransjen.

Programmet er fylt til randen av aktiviteter og et utfyllende seminarprogram som holder topp internasjonal klasse. På messene får besøkende sjansen til å delta i en rekke kostnadsfrie seminarer som gir inspirasjon og verdifull ekspertise som strekker seg over et bredt spekter av emner. Her vil besøkende blant annet kunne lytte til Peter Kreiner, adm.dir. i danske NOMA – verdens beste restaurant, Ken C. Engebretsen, president i Norges sommelierlandslag og Danìel Roguè Madsen – kokk ved Gastronomisk Institutt i Stavanger.

Verdens eneste ”Big Brother-restaurant” kommer på besøk
Det kommer imidlertid ikke bare til å handle om ren kulinarisk inspirasjon – men også entreprenørskap og nye måter å bryte ny mark på og skille seg ut fra mengden. Et eksempel er nederlandske ”The Restaurant of the Future” – verdens eneste ”Big Brother-restaurant” – som har tatt kundeanalyse til et helt nytt nivå. På restauranten observeres matgjestene nøye av forskere for at man skal kunne skape den perfekte opplevelsen for en gjest. Marchel Gorselink, Manager Director i Restaurant of the Future, kommer til messen og forteller mer om forskningen deres.

Andre høydepunkter fra seminarprogrammet:

Trender i sandwich-bransjen
Klaus Inge Torp, kjededirektør, Subway Norge

Sosiale Medier B2C
Heidi Nordby Lunde – skribent, foredragsholder og samfunnsdebattant, forteller om hvordan man oppnår fremgang gjennom sosiale medier.

FASTFOOD & CAFÉ og RESTAURANTEXPO – en del av easyFairs’
største messe noensinne i Norge
Parallelt med FASTFOOD & CAFÉ og RESTAURANTEXPO arrangerer easyFairs to industrimesser og en butikkleverandørmesse. Totalt møtes over 200 utstillere innen industri-, mat-, butikk- og servicebransjen under samme tak.

– Til sammen blir det fire messer fordelt på to haller: FASTFOOD & CAFÉ og RESTAURANTEXPO deler areal med BUTKKLEVERANDØR, og i den andre hallen samles industrimessene PAKK & EMBALLASJE og easyFairs LOGISTIKK & TRANSPORT. De bindes sammen gjennom sine mange fellesnevnere. Til sammen vil de skape en komplett opplevelse for besøkende, sider Jennie Heidenfors, prosjektleder for messene.

Se hele seminarprogrammet og les mer om messene på www.easyFairs.com/FASTFOOD-OSLO og www.easyFairs.com/RESTAURANT-OSLO, eller kontakt Jennie Heidenfors, +46 (0)31 89 95 42, jennie.heidenfors@easyFairs.com.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com