Höga förväntningar inför fullbokad mötes- och eventmässa

Den 14 – 15 mars 2012 är det dags för årets upplaga av MÖTEN & EVENTS – Nordens största mötes- och eventmässa på Kistamässan. Mässan kommer då att ingå i en ny storsatsning från arrangören easyFairs Scandinavia. Parallellt i samma hall arrangeras även PERSONAL 2012 och INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING Stockholm 2012, med totalt över 200 utställare.

– Det är tre mässor med många gemensamma nämnare, som ger besökarna mycket valuta för sin investerade tid. Mässorna utgör tillsammans ett optimerat event för besökare från en mycket stor målgrupp inom marknadsföring, personal- och kundvård. Här knyter man kontakter, hittar nya affärspartners och gör bra affärer. Förhandsintresset från både utställare och besökare har varit enormt. MÖTEN & EVENTS var fullbokad, men nu har vi lyckats med att frigöra mer yta för att få in fler utställare, säger projektledare Helena Marcks von Würtemberg.

Relations- och imagebyggande aktiviteter upplevs bäst live
I utställarlistan hittar man bland annat bokningsbolag, kursgårdar och hotell – men även företag som arrangerar upplevelseevents. Helena Marcks von Würtemberg igen:

– Man vill vara först med att hitta nya uppslag och idéer inför nästa event eller konferens, och för att hitta de där riktiga guldkornen räcker det inte längre med att söka uppslag på internet. Hit kommer man för att ta del av mötesbranschens senaste trender.

Kändistätt seminarieprogram
I samarbete med Talarkompaniet kan MÖTEN & EVENTS Stockholm 2012 presentera ett seminarieprogram av rang med några av Sveriges mest välkända artister, företagare, inspiratörer och tänkare, bland andra:

Kjell A. Nordström, Göran Adlén, Linda Lampenius, Bert Karlsson, Janne Schaffer, Mia Törnblom, Kristin Kaspersen, Jan Eliasson, Michael Södermalm och Ola Skinnarmo.

För mer information om årets mässa kontakta easyFairs Helena Marcks von Würtemberg – 0760 29 49 39, helena.marcks@easyFairs.com.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com