NYTT DATUM – Fastfood, Café & Restaurant Expo 28–29 april 2021

NYTT DATUM – Fastfood, Café & Restaurant Expo 28–29 april 2021

Nu är det klart att Fastfood, Café & Restaurant Expo på Kistamässan flyttas från februari 2021 till april 2021 på grund av att mötesrestriktionerna i Sverige ännu inte förändrats.

• Vi har stor förståelse för att branschen behöver en mötesplats för att försätta utvecklas och skapa nya möjligheter. Efter att ha pratat med många utställare och besökare har vi tagit beslutet att genomföra mässan på våren, men lite senare. Vi är också mycket måna om att kunna erbjuda ett säkert event. Easyfairs har höjt sina redan höga krav på hygien och utvecklat nya hälso- och säkerhetsrutiner för att möta de utmaningar som pandemin innebär. Sedan en liten tid tillbaka har Easyfairs slutit ett avtal med SGS, vilka kommer att säkerställa ett säkert event för utställare, besökare och personal i vår, säger Head of Event Lisa Zenovon.

Besökarregistreringen är öppen
På Fastfood, Café & Restaurant Expo träffas hela branschen, nätverkar, visar produktnyheter, inspireras, lyssnar på trender, men främst görs det affärer. 196 utställare är redan bokade, allt från grossister till de små lokala företagen. För den som är nyfiken meddelar mässan att besökarregistreringen nu gått live och snart även utställarlistan, läs mer på deras webbsida ffcr-stockholm.com

Nya scenkoncept
Klart är också att Tareq Taylor och Paul Svensson kommer att vara två av huvudnamnen i programmet. De nya scenkoncepten som redan testats med framgång på mässorna i Göteborg och Malmö det senaste året flyttar med till Stockholm. I ”Loungen” intervjuar Paul eller Tareq branschkändisar, för att därefter laga mat med sina gäster i ”Live-köket”. Mässans besökare får sedan provsmaka resultatet. Några av årets teman som kommer att diskuteras är hållbarhet, nya tider skapar nya behov, hälsa och den nya tekniken.

Projektteamets presskontakt:

Lisa Zenovon Head of Event, Lisa.Zenovon@easyfairs.com, T +46 (0)31 38 16 209 • M +46 (0)768-24 19 00

Information om Fastfood & Café & Restaurant Expo: Easyfairs arrangerar Fastfood, Café & Restaurant Expo som en fackmässa för beslutsfattare i restaurang, café och fastfoodnäringen. Som besökare blir du en del av Nordens största mötesplats för branschen där ca 280 grossister och leverantörer samlas för att inspirera besökarna med de senaste trenderna och ett unikt sortiment. Fastfood, Café & Restaurant Expo är en mötesplats där köpstarka besökare samlas för att göra affärer. På Kistamässan 28–29 april 2021.

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com