Lycq satsar på House

Den naturliga kolesterolsänkaren Lycq sponsrar TV4-programmet House som sänds på tisdagar kl 21. Effekten är en rekordstor ökning i antalet besökare till www.lycq.se och en rejäl skjuts i försäljningen. Fler reklamsamarbeten planeras nu in under våren. Lycq vänder sig till en bred målgrupp, då ca 50% av Sveriges befolkning har ett för högt kolesterolvärde utan att veta om det.

Lycq innehåller växtsteroler, vilka har en väl dokumenterad klinisk effekt på kolesterolhalten i blodet och bl a är den kolesterolsänkande substansen i Becel. Genom lanseringen av Lycq finns nu växtsteroler för första gången tillgängliga i tablettform, utan kemisk modifiering och utan tillsatt fett. Tabletten säljs på Apoteket och i Life butiker.

- Samarbetet med TV4 är ett viktigt led i vår lansering. House har 6-700.000 tittare per avsnitt och då höga kolesterolvärden är mycket vanligt i Sverige, är det viktigt att vi arbetar med medier som når ut till en bred publik. Vi märker en tydlig tillströmning av besökare på vår hemsida och pressrummet på mynewsdesk och nu börjar försäljningen ta rejäl fart. Det är spännande att produkten tas emot så pass väl och extra roligt om vi kan hjälpa människor att nå sina hälsomål, säger Jens Mogensen, VD Edio Healthcare.

För ytterligare information, bilder och produktprover kontakta:
Jens Mogensen, VD Edio HealthCare, jens.mogensen@ediohealthcare.se, mob: 0703 002 002, alt Sofia Heurlin, informationsansvarig, sofia.heurlin@gmail.com, mob: 0707263301.

I pressrummet på www.mynewsdesk.se finns bl a Frågor&Svar om växtsteroler och om Lycq, vetenskapliga studier om växtsteroler, samt produktbilder på Lycq.

• naturlig kolesterolsänkare
  • växtsteroler
  • lycq
  • kolesterolsänkande