tado° fördubblar den rena luften i hemmet med en ny app

tado° fördubblar den rena luften i hemmet med en ny app

IFA Berlin, 6 september 2019 - tado°, ledande inom intelligent styrning av hemmaklimat, har nu lanserat en ny app som ger användaren bättre inblick i luftkvaliteten som de omger sig med i hemmet. tado°-användare kan nu spåra vilken typ av föroreningar och pollen som finns i luften som de andas in och få praktiska råd om när de ska vädra ut i hemmet eller hålla fönstren stängda.

Globalt orsakar föroreningar och luftkvalitet inom och utanför hemmet oro eftersom det blir mer känt vilken effekt dålig luft har på vår hälsa. Över 90 procent av världens befolkning lever med giftig luft, vilket har lett till att Världshälsoorganisationen (WHO) nu förklarar situationen som en global "nödsituation för folkhälsan".

Att tillhandahålla här-och-nu-data, liksom data om framtida prognoser och insikter om luftkvaliteten, kan hjälpa människor att minska den dåliga luften som de andas in. tado°-användare kommer att kunna se ett luftkvalitetsindex (AQI) för luftkvaliteten utanför sitt hem och kan anpassa sig till denna information. Vill du veta vad som finns i luften du andas in? Inga problem! tado° ger dig en inblick i de mest betydande föroreningarna som finns i din lokala miljö. Dessutom levererar tado° pollenprognoser på gräs och träd som kan hjälpa de som bor i huset att anpassa sin dag därefter.

”Våra användare, liksom allmänheten, är oroliga för luftkvaliteten de andas in”, förklarar tado° medstiftaren och CPO Christian Deilmann. ”Våra Smart Thermostats, appar och mjukvara är utformade för att leverera det perfekta klimatet i hemmet - bekvämt, energieffektivt och naturligtvis hälsosamt”

De nya funktionerna läggs till i befintliga tado° Air Comfort Skill, som samlar data för utomhus- och inomhusluftkvalitet utan att man behöver köpa en ny hårdvara. Användare kan se luftfuktighetsnivåer från rum till rum och få tips och tricks för att förbättra sitt inomhusklimat. tado° integrerar en mängd data och gör det visuellt tydligt, vilket gör det mycket lättare att förstå kvaliteten på luften i hemmet och därefter agera baserat på den kunskapen.

Om tado°

tado°, som grundades 2011, är marknadsledande inom lösningar för intelligent klimatkontroll i hemmet. Med sina smarta termostater konstruerade för uppvärmning och kylning fungerar tado° som din klimatassistent med färdigheter som Geofencing, Weather Adaptation, Open Window Detection och Air Comfort med mera.Efter att ha uppnått en finansiering på över 100 miljoner USD ~ 200 anställda, så förändrar tado° hur energin konsumeras i hemmet och ger en ökad komfort, större besparingar och högre grad av välbefinnande. www.tado.com.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Consumer Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive:
HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 24 länder spridda över Europa. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Relaterat innehåll