Köttlådor från Ejmunds Gård

Nu kan du beställa köttlådor från Ejmunds Gård på Gotland. Man erbjuder kunderna 4 olika alternativ där lådorna innehåller mellan 6- 30 kg kött. Köttlådorna beställs via hemsidan för upphämtning eller sälj direkt via den egna gårdsbutiken.

-Vi har märkt en ökad efterfrågan på större lådor kött från våra kunder säger Odd Norman VD och lantbrukare på Ejmunds. Många uppskattar att köpa kött direkt från gården i stället från butik, det blir en upplevelse att komma hit och handla och att se gården och djuren med egna ögon. Däremot tror han inte att detta kommer att påverka den dagliga försäljningen av Ejmundskött i butikerna. -Vi är en av få enskilda gårdar i Sverige som har möjlighet att nå ut direkt till kunderna via butik, något unikt som vi är stolta över. Köttlådorna blir endast ett komplement för den som känner att de vill handla fryst kött eller större volymer.

• Gastronomi

• bonde
  • ejmunds gård
  • gotland
  • gård
  • kött
  • nötkött
  • odd norman
  • svenskt kött
  • köttlådor

• Gotland

Ejmunds Gård ligger på Gotland och producerar nötkött av högsta kvalitet! Naturligt bete, lösgående biffrasdjur och en framgångsrik uppfödning resulterar i ett smakrikt, härligt marmorerat kött som alltid är av högsta klass. Klimatcertifierade av Svenskt Sigill.

Ejmunds Gård drivs av Odd Norman, som är den femte generationen på familjegården. Tillsammans med sin fru Maud har han bland annat tilldelats Gastronomiska Akademiens diplom för utomordentliga insatser för svensk matkultur.

Märtha Norman

Presskontakt Marknadsföring och sälj 070-650 07 81