Volvo Cars ny medlem i BBRT

Beyond Budgeting Round Table (BBRT) är ett internationellt nätverk för gemensamt lärande. Medlemsorganisationerna strävar efter att utveckla dynamiska styr- och ledningsmodeller som möjliggör hållbara och högpresterande verksamheter i en föränderlig omvärld. Inom BBRT samverkar organisationer genom att dela information om tidigare framgångar och erfarenheter och lära av best practice-studier världen över. BBRT drivs i stiftelseform av Beyond Budgeting Institute (BBI).

Från september 2016 är Volvo Cars ny medlem i nätverket. Den 29 september arrangerade Ekan Management, nätverkets representant i Sverige, ett möte exklusivt för BBRTs svenska medlemmar. Mötet genomfördes i Köpenhamn med A.P Möller Maersk som värd tillsammans med Basico, nätverkets representant i Danmark.

Vid mötet berättade bland annat A.P Möller Maersk om sitt utvecklingsarbete med att skapa en mer dynamisk styrning och ledning anpassat till en förändrad affärsmiljö. Utöver Volvo Cars deltog denna gång även representanter från Klarna och Spotify.

För den som vill veta mer om nätverket, kommande nätverksträffar, och vilka möjligheter som ett medlemskap innebär kontakta Rikard Olsson.

Rikard.Olsson@ekan.com

Rikard Olsson