EBECO och REKA Kabel - vinnare av Elektroskandias utmärkelse ”Årets leverantör”

EBECO och REKA Kabel - vinnare av Elektroskandias utmärkelse ”Årets leverantör”

Den 10:e februari arrangerades Elektroskandias leverantörsträff, i år på Epicenter i Stockholm. Dagen avslutades traditionsenligt med att utmärkelsen Årets Leverantör delades ut. Två leverantörer fick denna gång ta emot pris då det ej varit prisutdelning de senaste två åren. Varje år nomineras fyra företag och i hård konkurrens blev EBECO utsedd till vinnare för 2020 och REKA Kabel vinnare 2021.

Sedan 1990 har Elektroskandia årligen delat ut pris till den leverantör som med ett nära samarbete och goda relationer allra bäst under det gångna året bidragit till ökad kvalitet, effektivitet och tillväxt. Sex företag nomineras för en slutlig bedömning av Elektroskandias jury. De kriterier som vägs in är Logistisk kvalitet, Försäljningsutveckling, Produktdata & Bilder, Lönsamhet samt Hållbarhetsarbete.

EBECO – ÅRETS LEVERANTÖR 2020
- Fantastiskt kul att få ta emot priset Årets leverantör. Det är ett bevis på vårt framgångsrika samarbete med Elektroskandia under de senaste åren, där vi haft en bra tillväxt på alla regioner från norr till söder. Det känns väldigt stimulerande att Elektroskandia uppskattar vår höga marknadsnärvaro och de kundvärden vi tillsammans kan skapa på marknaden. Utmärkelsen sporrar oss verkligen till att fortsätta vår gemensamma utveckling, säger Martin Larsson, vd EBECO AB.

Fr.v. Anette Karhu, Logistikdirektör Elektroskandia, Anders Nordlöw, VD Elektroskandia, Michael Almqvist Masior, Marknadsdirektör Elektroskandia, Martin Larsson, VD Ebeco, Dan Lindberg, Försäljningschef Ebeco och Rickard Dittlau, Försäljningsdirektör Elektroskandia

Elektroskandias motivering till valet av Årets leverantör 2020:
”EBECO har på ett framgångsrikt sätt satt det traditionella tänket före och lyckats bearbeta marknaden med ett klassiskt säljarbete och stark närvaro. Med en god service och hög flexibilitet känner vi som kund oss alltid sedda och hörda. Ni är vår organisations favorit. Produktdatakvalité på toppnivå och hög tillgänglighet i svåra pandemitider är viktiga kriterier för oss. När frågan ställs till våra säljare så är ett klassiskt gott säljarbete och närvaro på marknaden, även hos våra kunder, det som blir avgörande.”

REKA KABEL - ÅRETS LEVERANTÖR 2021
- Att bli prisade bland annat för vårt miljöfokus känns mycket bra då vi sedan flera år tillbaka arbetat målmedvetet med högt ställda miljömål och även lyckats uppnå goda resultat. Jag är ödmjuk och samtidigt mycket stolt att få motta utmärkelsen Årets leverantör. Det visar att vi kommit långt i vårt samarbete, som sträcker sig från butikerna och upp igenom hela organisationen. Elektroskandia är vår huvudsakliga distributör och för oss är det ett vinnande koncept att arbeta tillsammans med Sveriges ledande elgrossist, säger Sam Forsbeck, försäljningschef Sverige REKA Kabel AB.

Fr.v. Anette Karhu, Logistikdirektör Elektroskandia, Rickard Dittlau, Försäljningsdirektör Elektroskandia, Sam Forsbeck, Försäljningschef Sverige Reka Kabel, Harri Otila, Export Director Reka Kabel, Anders Nordlöw, VD Elektroskandia, Michael Almqvist Masior, Marknadsdirektör Elektroskandia.,

Elektroskandias motivering till valet av Årets leverantör 2021:
”Det krävs stora insatser och investeringar för ett tillverkande företag att minska sitt CO2 avtryck. Detta företag har systematiskt arbetat för att uppnå sina högt ställda miljömål och minskat sina CO2-utsläpp med 80 procent i jämförelse med 2019. Det har resulterat i att företaget nu är helt koldioxidneutrala i sina tre fabrikslokaler. Förutom ovan nämnd prestation så har företaget utmärkt sig i marknadsbearbetning och när möjlighet getts till fysiska möten snabbt ställt om för att vara närvarande i marknaden. Denna initiativförmåga utmärker sig och därför utnämns REKA Kabel som årets leverantör 2021.”

Elektroskandia – Sveriges ledande el-teknikgrossist.
Vi erbjuder elmateriel och system till kunder som är verksamma inom områdena: installation, kraft, automation, elnät, telekom, säkerhet, belysning och hushållsmaskiner. Elektroskandia äger Cylindavarumärket med vitvaror och egen serviceorganisation för svenska marknaden och Cardi är vårt varumärke med belysningsprodukter som är unika på den svenska marknaden

Elektroskandia Sverige ingår i Sonepar-koncernen. Sonepar är ett oberoende familjeägt företag som är global marknadsledare inom B2B-distribution av elektriska produkter, lösningar och relaterade tjänster.