Cylindas nya kylserie som vi kallar 9000-serien

Flexibel kylserie som sätter guldkant på vardagen

För dig som inte tummar på funktion eller form i köket, har vi tagit fram en kylserie med en mängd praktiska funktioner. Serien är utformad för medvetna svenska hem där genomtänkta, flexibla finesser döljs under en sober design som utan att höras förgyller hemmets hjärta.

Det är inte bara utsidan som ger en modern industrikänsla med rustika handtag och en användarvänlig, digital display. Även insidan vittnar om påkostad vardagslyx med en mängd detaljer i metall. Belysningen är generös i både kyl och frys för att du enkelt ska hitta det du söker. Vår 9185-serie arbetar på och ger en fin support i köket.

Reglera hyllplan utifrån behov
Om storleken på en förpackning kräver det så kan du enkelt justera avstånd och göra mer plats. Ett reglage flyttar dörrhyllan i kylen upp och ned för att anpassa höjden. Det går även att skjuta ihop en glashylla i skåpet av samma anledning.

Grönsaker hålls fräscha länge
Genom ett vred reglerar du fuktigheten i lådan för grönsaker och kan därmed hålla dem fräscha längre. Flaskhyllan är generöst tilltagen för att hålla många drycker på plats och få dem väl kylda.

Öppna ytor och ismaskin i frysen
Frysen har generösa förvaringsutrymmen, tack vare rymliga lådor och två öppna hyllplan utan luckor, ett utrymme som ger ett luftigt intryck och god överblick. Med en liten manöver gör du iskuber till din kalla dryck eller barnens saftglas från den manuella ismaskinen i dörren, något som också skänker lyx åt vardagen. Frysen är väl upplyst genom väl placerade ledljuspunkter.

Separata enheter eller kombiskåp
9185-serien finns som separata kyl- och frysskåp samt en kombinerad kylfrys. Du kan välja utförande utifrån vilken stil som passar i ditt hem: rostfritt, black inox och vitt.

Läs mer om produkterna nedan:

För mer information, kontakta gärna:

Sandra Hjelm, Marknadsansvarig på Cylinda, mail: sandra.hjelm@cylinda.se

______________________________________________________________________________________

Sedan 1958 har Cylinda funnits vid svenskarnas sida. Med rötterna i Västergötland tillverkar vi energismarta, användarvänliga och pålitliga vitvaror som står pall för livets alla utmaningar. Alltid med målet att göra vardagen lite enklare. Och roligare. Cylinda ägs av Elektroskandia Sverige AB.