Elgiganten utsedd till Årets Nätbutik 2015

Prisjakts medlemmar och besökare har för andra året i rad röstat fram Elgiganten till årets bästa nätbutik i kategorin ”Ljud och Bild” med motiveringen:

“Elgiganten tar hem segern i kategorin Ljud och bild 2015. Det är andra året i rad som Elgiganten vinner i en bransch som präglas av knivskarp konkurrens. Genom att matcha nätpriser i butik har Elgiganten visat att man tar näthandeln på allvar.”

– Vi är otroligt stolta över det här priset. Implementeringen av en responsiv sida har förbättrat kundupplevelsen för våra mobila besökare som utgör en mycket snabbt växande andel av trafiken och vi jobbar ständigt med att utveckla nätbutiken för att förhöja upplevelsen och förenkla köpprocessen för våra kunder. Att de nu röstat fram oss till vinnare är det bästa betyget vi kan få, säger Niko Niva, E-handelsansvarig på Elgiganten.

Så här har omröstningen gått till
6/11-1/12 har medlemmar och besökare på Prisjakt röstat på sina favoritbutiker för årets utmärkelse inom varje utvald kategori. Kategorierna fördelades utifrån hur stor andel av sitt sortiment som butiken har inom respektive kategori, samt hur stor andel av besöken de hade inom respektive kategori från Prisjakt under året som gått.

• Konst, kultur, underhållning

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag över 3.000 anställda och 160 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detalhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island och på Färöarna. Räkenskapsåret 2014/2015 uppgick koncernens omsättning till 29,8 miljarder NOK.

I Norden finns totalt 390 varuhus och ca 10.000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.