Den 1-3 december kommer Volvos nya efterlängtade elbilar EX 90 och EX 30 för första gången att visas för svensk publik på en mässa.

Volvos nya elbilar premiärvisas för publik i Göteborg

Den 1-3 december kommer Volvos nya efterlängtade elbilar för första gången att visas för svensk publik på en mässa. Både EX90 och EX30 får som sig bör premiär i Volvos hemstad Göteborg på elbilsmässan eCarExpo.

Nu tar Volvos elbilsomställning fart på allvar och under det senaste året har man presenterat helt nya modeller på nya plattformar. Nu är det äntligen dags för

bilarna att visas upp inför publik och det sker på eCarExpo i Göteborg den 1 – 3 december.

– Det är verkligen roligt att Volvo väljer eCarExpo på hemmaplan för dessa stora premiärer, säger Anna Fägersten som är marknadschef på mässarrangören eLife Nordic AB.

– Göteborgs position som bilstad är starkare än någonsin. Dessutom håller hela Västra Götalandsregionen på att bli ett nav i elektrifieringen.

Den 7-sitsiga suvmodellen EX90 visades för press och media redan förra året och blev en verklig snackis. Den fullvuxna bilen är fullmatad med teknik och går att beställa redan nu, men den har inte kunnat ses på riktigt. eCarExpo blir första gången allmänheten kommer att kunna ta del av Volvos eldrivna flaggskepp på en mässa.¨

Kompakta suven EX30 bedöms av många kunna bli en verklig bästsäljare i Sverige och nyfikenheten här är enorm. Inte minst då den har en mycket aggressiv prissättning som gör att det blir möjligt för nya målgrupper att köra en eldriven Volvo. Bilen har redan haft säljstart men nu kan den för första gången ses i verkligheten.

Dessutom kommer Volvo visa EX30 Cross Country – en variant som kommer att lanseras senare.

eCarExpo i Göteborg går av stapeln på Svenska Mässan den 1-3 december. Här möts elbilar, laddningslösningar och solenergi på ett och samma ställe. Dessutom hålls ett stort antal seminarier och det går att provköra elbilar från olika tillverkare på ett och samma ställe!

Till redaktionen – ackreditering:

För ackreditering till eCarExpo Göteborg 2023 maila vår PR chef Mats Genberg

mats.genberg@elife.se

Mässan äger rum den 1–3 december på Svenska Mässan.
    Press och branschdag med presentationer, intervjumöjligheter mm är fredag den 1 december. Komplett program meddelas senare.

Öppettider: Fredag: 08:30–17:00. Lördag: 10:00–17:00. Söndag: 10:00–16:00.

Ange gärna följande för varje person du önskar ackreditering för.

Namn:
    Funktion: (Skribent, fotograf, poddare, youtuber e t c…)
    Media:
    Mail: