Differenstrycktransmitter omnämns i branschtävling

Differenstrycktransmitter omnämns i branschtävling

Deltabar PMD75B vinner erkännande i Engineers’ Choice Awards 2022

Läsarna av den amerikanska branschtidningen Control Engineering gav i 2022 års upplaga av Engineers’ Choice Awards ett hedersomnämnande till Endress+Hausers differenstrycktransmitter Deltabar PMD75 i kategorin test och mätning. Tidningens prenumeranter övertygades av instrumentets smarta funktioner, som genom att kombinera säkerhet med produktivitet bygger en bro mot industri 4.0.

Tryck är en kritisk mätparameter vid kvalitetssäkring av kemiska processer. Inom kemiindustrin, olje-, gas- och kraftverksbranschen är trycket i kärl och rör dessutom en viktig säkerhetsfaktor. Eftersom industri 4.0:s fulla potential inte kan utnyttjas förrän säkerheten garanteras skapar detta ytterligare behov av proof-testing.

Sensorer spelar en central roll här eftersom de tillförlitligt måste kunna samla in och länka processdata, och sedan vidarebefordra informationen till högre nivåer – en kritisk aspekt för förbättrad och effektiv processtyrning.

Differenstrycktransmittern PMD75B tillhör den nya generationens Deltabar-instrument. PMD75B har en slittålig design och kan köras med Endress+Hausers SmartBlue-app via en säker Bluetooth-anslutning.

Detta är särskilt användbart när instrumentet är installerat i en del av anläggningen som är svår att komma åt. Verifierings- och övervakningsfunktioner med Heartbeat Technology detekterar sådana oregelbundenheter i processen som till exempel blockerade impulsledningar. Det smarta säkerhetskonceptet gör att mänskliga fel kan undvikas för bättre processäkerhet och produktivitet.

Engineers’ Choice Award

Inom ramen för Engineers’ Choice Awards uppmärksammar den amerikanska branschtidningen Control Engineering varje år några av de bästa produkterna inom reglerteknik, instrumentering och automation. Produkterna fördelas på 19 olika kategorier och röstas fram av tidningens prenumeranter. Urvalskriterierna handlar om att produkterna som väljs ska representera tekniska framsteg, branschnytta och marknadsgenomslag.