Grön vätgas en av nycklarna till den gröna omställningen

Endress+Hauser blir medlem i Vätgas Sverige

Företaget fortsätter sitt engagemang inom energiomställningen

De historiskt stora industrisatsningarna som är framför oss kommer drastiskt öka behovet av energi. Prognoser säger att grön vätgas kommer att spela en avgörande roll i energiomställningen. Givet den centrala rollen som mätinstrument har för vätgasens ekosystem var det naturligt för Endress+Hauser att bli medlem i Vätgas Sverige

”Den gröna vätgasen skulle kunna vara en av nycklarna för att hjälpa industrin att lämna det fossila bakom sig. Vi har redan idag varit involverade i vätgasprojekt i Sverige och här har vi erfarenhet att bidra med till olika aktörer inom Vätgas Sverige. Modern mätteknik är helt avgörande för produktion, distribution, lagring och kvalitetssäkring. Vi ser fram emot att börja involvera oss och nätverka med medlemmarna inom Vätgas Sverige”, säger Patrik Augustin Marknadschef Endress+Hauser AB.

Om Endress+Hauser

Endress+Hauser är en världsledande leverantör av mätinstrument, service och lösningar för processindustrin. Vi erbjuder processlösningar för flöde, nivå, analys, tryck och temperatur samt registrering och digital kommunikation. Vi optimerar kundernas processer vad gäller lönsamhet, säkerhet och miljöskydd. Våra kunder finns inom många olika industrier, inklusive kemi, livsmedel, läkemedel, energi, gruvdrift, mineraler och metaller, olja och gas, samt vatten och avlopp

Världsledande leverantör av processinstrumentering och tjänster till industrin.

Flödesmätare Tryckgivare Nivåmätning Temperatur Analys Systemprodukter

Kontakt:

Endress + Hauser AB
Sundbybergsvägen 1
Solna

Email: info.se.sc@endress.com
Hemsida: www.se.endress.com

Patrik Augustin

Presskontakt Marknadschef Marknad 08-55511600

People for Process Automation

Världsledande leverantör av processinstrumentering och tjänster till industrin.

Flödesmätare
Tryckgivare