Framsteg på Gasellgalan 2013

Den stora finalen i Dagens Industris Gaselltävling gick av stapeln den 2 december i Konserthuset i Stockholm. Konserthuset fylldes till brädden med Gaseller och omkring 1 500 gäster minglade bland snabbväxande pristagare och näringslivs-kändisar. Framsteg var givetvis på plats även i år och detta är fjärde gången på fem år som Framsteg blir utnämnda till Gasellföretag.

Glatt gäng från Framsteg AB på Gasellgalan 2013
Glatt gäng från Framsteg på Gasellgalan 2013 (Fotograf Ida Brusewitz, Dagens Industri)

Kvällens festligheter inleddes med en intervju med Peter Vesterbacka, marknadschef på det finska spelbolaget Rovio som besvarade frågan om hur bolaget ska fortsätta att växa efter succén Angry Birds. Även Conni Jonsson, mannen bakom Nordens största riskkapitalbolag EQT, samt smyckesdesignern och entreprenören Efva Attling frågades ut.  Därefter var det dags att fira Stockholms (Carolinas Matkasse) och Uppsala läns (Happy Dress) Gasellvinnare samt regionens Digitala gasell. Därefter kröntes Årets Digitala gasell (Rapunzel of Sweden), Maratongasellen (Netlight Consulting) och det finaste av allt – Supergasellen (Zound Industries International). Supergasellutmärkelsen delades ut av statsminister Fredrik Reinfeldt.

• gasellföretag 2013
  • gasell 2013