engcon Group lanserar begagnat-sida

engcon Group lanserar begagnat-sida

Ett kalenderår innebär i maskinbranschen massor av visningar och mässor. engcon Group (engcon, Mählers och Drivex) är inget undantag och nu meddelar koncernen att de som första företag i branschen upprättar en hemsida där de visar och säljer alla produkter som kommer in från koncernens visningar.

– Vi har för detta upprättat en begagnat-sida där det finns chans att göra bra affärer och där hittar ni då alltså produkter från engcon, Mählers och Drivex berättar Sten Strömgren, kommunikationsansvarig inom engcon Group.

Sten Strömgren berättar också att listan för närvarande innehåller drygt 50 produkter och den uppdateras ständigt med produkter som koncernen säljer ut till riktigt bra priser.

– Produkterna kommer i huvudsak från vårt Svenska säljbolag engcon Sweden men allt eftersom det uppstår lager kommer ni även finna produkter som står ute på våra övriga säljbolag i Finland, Danmark, Norge, Tyskland och Frankrike.

Sajten är mobilanpassad och utrustad med sorteringsfunktioner så det går sortera på vilken typ av maskin eller fordon som man behöver redskap till. Det går även sortera på det land som produkterna befinner sig i och alla produkter beskrivs med bild och en text om skicket samt priset.