Topdogs Christian Rudolf intervjuas av Sveriges största startup-sajt

Det är inte många i Skandinavien som kan hävda sig ha lång och bred erfarenhet när det gäller SEO och Content. Christian Rudolf är en av de personer som arbetat längst och mest med arbetssättet och har gjort det till ett lyckat koncept som han nu vill vidareutveckla.

I samband med att Christian startade TopDog, ett företag med målet att arbeta med att utveckla själva SEO-tjänsten för olika företag, fick sidan Swedish Startup Space upp ögonen. Swedish Startup Space var mycket nyfiken på vad det är Christian sysslar med samt hur han ser på entreprenörskap och nyföretagande, något som är ett passionerat ämne för TopDogs grundare.

-  SEO och nyföretagande börjar bli mer ”mainstream” och det är inget som jag ser som negativt, tvärtom. Det börjar bli vanligt med nya tankar och idéer, samt företag som försätter dessa tankar i verklighet. Blandade resultat är givet, men det öppnar nya dörrar och lockar till sig mer människor med talanger och externa finansiärer. Det är betydligt fler som vågar hoppa på tåget idag än vad det vad för 15 år sedan, säger Christian Rudolf.

Läs hela intervjun på Swedish Startup Space här

• topdog
  • intervjuer
  • entreprenörskap

Disruptive är Sveriges ledande blogg om online entreprenörskap och onlinekommunikation med ca 2500 läsare i veckan. Disruptive är rankad top50 viktigaste bloggar Sverige av bloggsökmotorn Twingly! Disruptive drivs av Peter Sandberg och  Christian Rudolf. Även sökmotorexperten Magnus Bråth och entreprenören Nicolai Wadström bloggar hos disruptive, då och då.