En helt ny produktserie från Mormor Lisas Konfektyr vid namn Kalaskräm

Krämig nyhet från Mormor Lisas Konfektyr

Mormor Lisas Konfektyr breddar sitt sortiment, och lanserar nu Kalaskräm. Smidigt förpackad, ljuvlig kräm med så många användningsområden att bara fantasin sätter gränser.

- Vi produktutvecklar hela tiden, och har finjusterat receptet för att få till den perfekta hasselnötskrämen. Nu känner vi oss redo för att låta omvärlden ta del av och njuta av Kalaskräm Original, säger Linus Ernstsson på Mormor Lisas Konfektyr.

Kalaskräm Original har en nötig, len och krämig smak, och därmed finns det hur många användningsområden som helst. Använd den på mackorna som ett gott tilltugg, eller varför inte på våfflor eller pannkakor? Dessutom gör den sig utmärkt som pricken över i när man bakar.

- Med tanke på hur bra vi tycker att Kalaskräm Original blev, utesluter jag inte att vi inom kort kommer att ta fram fler varianter. Det finns många smaker som skulle passa perfekt till den här sortens produkt, avslutar Linus Ernstsson.

Lanseras under v.50 och börjar dyka upp i godisbutiker runtom kring i Sverige inom de kommande veckorna.