Mormor Lisas Konfektyr slår ett 30-årigt försäljningsrekord

Försäljningsrekord för Mormor Lisas Konfektyr!

För nästan exakt ett år sedan tog ERT Godis över Mormor Lisas Konfektyrs godisfabrik. Satsningen har redan burit frukt. Redan ett år efter omstarten har ett 30-årigt försäljningsrekord slagits.

- Vi hade höga förhoppningar, men att det skulle ta fart så snabbt hade vi inte kunnat drömma om. Det här resultatet gör att vi kan fortsätta vår offensiva satsning, säger Linus Ernstsson på Mormor Lisas Konfektyr.

Under året som gått har Mormor Lisas Konfektyr tagit fram ett antal nya produkter. Bland annat finns nu en Milkshake-serie och flera sorters gammaldags gräddkola som blivit väldigt efterfrågade.

- Det finns ett stort intresse för välsmakande och nytänkande godisar. Det och vår satsning på att hela tiden utveckla sortimentet med nya och spännande produkter är några av anledningarna till att försäljningskurvan pekar rakt uppåt. Och fler nyheter ska det bli, vi kommer redan under vecka 20-21 att lansera en riktig sommarnyhet så missa inte det!, säger Linus Ernstsson.

Mormor Lisas Konfektyr:s produkter finns just nu hos bland annat Axfood, ICA, Hemmakväll, Kandy'z och såklart hos ERT Godis.

Mormor Lisas Logo

info@mormorlisas.se