ERV lanserar försäkring tillsammans med Stadium

Försäkringsbolaget ERV och försäkringsförmedlaren Eurostar Retail Support inleder samarbete med Sveriges största sportbutikskedja, Stadium, vilket resulterar i försäkringen Stadium Safe.

Stadium Safe är en försäkring som till att börja med täcker självrisken i hemförsäkringen ifall en vara inköpt på Stadium skadas eller förloras.

– Från 1 juni så erbjuder vi våra medlemmar försäkringen Stadium Safe eftersom vi vill att våra kunder ska kunna använda våra produkter på ett säkert sätt. Försäkringen är utan kostnad de första 3 månaderna vid köp av utvalda varor som kostar minst 1499 kr.  Är du inte medlem så kan du givetvis köpa försäkringen och då kostar den 99 kr, säger Magnus Wåhlander, Country Manager på Stadium.

Efter de inledande 3 månaderna så erbjuds kunden att förnya/förlänga försäkringen årsvis. Vid förnyelsen utökas innehållet med ytterligare moment som bland annat ger ersättning för outnyttjad aktivitet (exempelvis golf-, skidskola eller liftkort) och dagsersättning vid inläggning på sjukhus.

– Som ledande försäkringsbolag för specialförsäkringar har vi en bred kunskap om vad våra kunder efterfrågar. Vi har nu samlat vår erfarenhet och applicerat denna på en försäkring som lämpar sig för Stadiums produktutbud. Detta ger oss ett nytt spännande samarbete och en helt ny försäkring, säger Christina Karlegran, kommunikationschef på ERV.

– Vi uppskattar att Stadium är så måna om att Stadium Safe verkligen blir bra för kunderna, samtidigt som arbetet i Stadiumbutiken görs så professionellt och effektivt som möjligt. Den inställningen delar vi till fullo, vilket gör att vi nu ser fram emot lanseringen med stor förväntan, säger Eric Frånstedt, VD för Eurostar Retail Support AB.

För ytterligare information kontakta:

Christina Karlegran, kommunikationschef ERV, telefon: 08-454 33 20, mobil: 0765-25 33 20, e-post: christina.karlegran@erv.se

Eric Frånstedt, VD, Eurostar Retail Support AB, telefon: 08-5510 5091 mobil 076-1098989.
e-post: eric.franstedt@eurostarsupport.se