Tillbaka till kontoret

Tillbaka till kontoret

Snart är det dags för många av oss att återgå till det normala, tillbaka till rutiner och tillbaka till kontoret. Att jobba är bra för dig! Tro det eller ej, det finns starka bevis som tyder på att arbete är bra för din mentala och fysiska hälsa. Men med hybridarbete som det nya normala kan det vara svårt att hitta en balans mellan kontoret och hemmakontoret.

För att få ut det mesta av arbetsveckan – utforma den aktivitetsbaserat! Det innebär att arbetsuppgifter som kräver samarbete utförs på kontoret och de uppgifter som inte kräver lika mycket samarbete kan utföras på hemmakontoret.

För att få den ultimata balansen mellan hemarbete och arbete på kontoret bör kontoret vara utformat för att vara dynamiskt och anpassningsbart för att stödja samarbetet. Ett effektivt sätt att få ett dynamiskt kontor som främjar samarbete är flyttbara whiteboards som gör möten mer flexibla. Whiteboarden är perfekta redskapet för brainstorming, för att visuella idéer eller för andra typer av samarbeten.

Nobo Move & Meet whiteboardsystem är utformad för att enkelt kunna flyttas mellan mötesrummen och kan även snabbt delas upp i fyra bärbara whiteboards. Perfekt för kreativa möten! Se mer om Nobo samarbetslösningar här.

Alltså, för att lyckas med det nya arbetssättet är det gynnsamt att planera tillsammans med ditt team för att organisera ett arbetsflöde så att uppgifterna görs på rätt plats. Arbetsuppgifter som kräver samarbete är bäst att utföra på kontoret tillsammans med dina kollegor likväl som vissa uppgifter är bäst lämpade att utföra hemma.