Leitz nya skärmaskiner för kontoret, hemmet och hemmakontoret.

Skärmaskiner för kontoret och hemmet

Leitz nya skärmaskiner gör det möjligt att växla mellan rakt, vågigt och perforerat snitt. Flera av maskinerna lyser även upp skärkanten för ännu säkrare precision.

Leitz har lanserat ett nytt sortiment skärmaskiner som inkluderar både lätta och kompakta modeller, utmärkta för den engagerade hemmapysslaren, men även kraftfulla maskiner som klarar av att skära upp till 25 ark åt gången.

Skärmaskiner används flitigt både på arbetsplatsen, i hemmet och i skolan. De är perfekta till skyltar, menyer, foton, DIY-projekt och liknande. För att spara på material är det viktigt att skärmaskinen ger ett exakt resultat. Andra viktiga faktorer är säkerhet, användarvänlighet och hållbarhet. Leitz har utvecklat ett sortiment som löser alla dessa problem och har extra funktioner som gör exakt pappersskärning ännu snabbare och enklare. Med garantier upp till 5 år kan du som köpare dessutom känna dig lugn med att du kommer ha en maskin som fungerar länge.

- Alla produkter från Leitz Precision-sortimentet är designade med slutkonsumenten i fokus för att säkerställa enkel användning och utmärkta resultat, vilket alltid är förväntat av Leitz, säger Tomas Lennberg, Country Manager ACCO Brands Sverige AB

Maskinerna skär enkelt igenom papper, kartong, laminat och många andra material. De finns med två olika typer av skärmekanismer; ett skärblad som dras över en skena eller en giljotin. De kompakta A4-maskinerna är framtagna för att passa hem och hemmakontor och kan enkelt förvaras när de inte används.

Leitz Precision Office A4+ och A3 har ett innovativt patronsystem som gör det möjligt att växla mellan ett rakt, vågigt eller perforerat snitt. Flera av modellerna med giljotinarm kommer dessutom med en unik ljusteknologi som lyser upp skärkanten.

Leitz Precision-sortimentet har tilldelats förstapris av German Design Award 2022 för "Utmärkt produktdesign".