Fem ESS hotell och tre barer med på Sveriges bästa lista

Fem ESS hotell och tre barer med på Sveriges bästa lista

White Guide har under 15 år fungerat som en inspiratör och guide kring Sveriges absolut bästa restaurangupplevelser. Nu tar man nästa steg och utökar guiden och rådgivandet kring att också omfatta hotell och barer. Vem som får finnas med på listan råder det alltid stort hemlighetsmakeri kring och juryn består av landets mest välkända journalister och kännare inom mat, dryck och hotellupplevelser.

Nu har äntligen listan släppts och ESS Group kan stoltsera med hela fem stycken hotell på listan! Hotel Pigalle och Hotel Bellora i Göteborg. Nyöppnade MJ’S i Malmö, charmiga lilla Villa Strandvägen i Ystad och omtalade Steam Hotel vid Mälarens strand i Västerås.

”ESS ambition har alltid varit unika och personliga destinationer men som byggs på samma värderingar och kultur. Jag vill verkligen tro att det här synsättet har skapat förutsättningar för att alla de här olika hotellen kommer med på listan,” säger Jonas Stenberg VD ESS Group.

Fyra av dessa har också möjlighet att vinna i sin kategori. Villa Strandvägen i kategorin ”Årets bästa hotellupplevelse”, Hotel Pigalle i årets ”fab” och extra spännande blir det i kategorin ”fun” där MJ’S och Steam Hotel har chans att ta hem priset. Förutom fem hotell på listan så är även ESS inblandad i tre barer i den nya White Guide Bar. Barabicu, Zamenhof och MJ´s Bar finns med på den välkomponerade listan över Sveriges bästa barer. För Barabicu och Zamenhof ansvar inte ESS för drift, marknadsföring och idé utan är endast en mycket stolt och glad delägare.

”Att fem av våra sju hotelldestinationer finns med på den här fina listan gör mig så jäkla stolt! Och det handlar bara om en sak. Teamen på plats som varje dag vill göra detaljerna bättre och fler. Att vi har chans att vinna i mer eller mindre varje kategori är lite som en dröm. Och lite extra kul är det med lilla charmiga och ständigt hårt arbetande Villa Strandvägen i kategorin ”Årets Hotellupplevelse”,avslutar Jonas Stenberg, VD ESS Group.

Prisutdelning sker under december månad.

VD ESS Group

jonas@essgroup.se