ESSVE storsatsar på infästningar

ESSVE är en av marknadsledarna på infästningslösningar i Norden. Nu satsar företaget på att ytterligare stärka sin position inom produktområdet. Ett större fokus på att snabbt ta fram innovativa produkter och utveckla befintliga samt ett förstärkt tekniskt support är viktiga delar av satsningen.

ESSVE har lång erfarenhet av infästningslösningar för bygg- och verkstadsindustrin. För att skapa bättre förutsättningar för produktutveckling har företaget gjort en storsatsning inom produktområdet som omfattar skruv, infästning, spik och industrifästelement.

– ESSVE är ett premiumvarumärke och ligger i framkant av utvecklingen inom infästningslösningar. Det är något vi är väldigt stolta över, men vi vill såklart bli ännu bättre och öka takten. Därför kommer vi i större utsträckning att fokusera på att ta fram innovativa infästningsprodukter och utveckla befintliga, säger Magnus Nilsson, Produktområdeschef Infästning.

Företaget har förstärkt organisationen med kategorichefer, produktansvariga och produktutvecklare. I och med det kan bolaget, på ett bättre sätt, dra nytta av den nya tekniken och de nya materialen samt förbättra sin tekniska support för både konstruktörer och yrkesmän.

Satsningen inom produktområdet innebär också stora förändringar i butikerna. ESSVE ska inom kort lansera ett helt nytt butikskoncept som bygger på att det ska vara enkelt för slutanvändaren att hitta rätt produkt.

– Som ett resultat kommer vi att bli bättre på att hjälpa våra kunder i rätt val av en säker infästning och att ta fram produkter som gör slutanvändarnas jobb enklare och mer effektivt, säger Magnus Nilsson.

Ett av målen är också att växa internationellt. För att lyckas med det, har ESSVE ett ökat fokus på att marknadsanpassa såväl teknisk support och som sina produkter efter respektive land.

För mer information, vänligen kontakta;

Magnus Nilsson, Produktområdeschef Infästning ESSVE, e-post: magnus.nilsson@essve.se, telefon: +46 8 623 61 35

Mattias Sebell, Brand Manager ESSVE, e-post; mattias.sebell@essve.se, telefon: + 46 8 623 61 31, +46 70 623 28 78