Energiföretagen EBR arrangerar unikt branschevenemang

Energiföretagen EBR arrangerar unikt branschevenemang

Sedan flertalet år tillbaka arrangeras Metod- och maskindagar av Energiföretagen EBR. I år går evenemanget av stapeln 17–20 maj i Eskilstuna och här erbjuds möjlighet till att såväl bekanta sig med den senaste tekniken som att träffa kollegor från landets olika elnätsföretag.

– Detta är ett unikt branschevenemang som samlar ett 80-tal utställare, ca 2000 besökare och där mycket kretsar kring arbetsmiljö och säkerhetsfrågor. Vid den här typen av evenemang skapas kontaktytor och möjlighet att nätverka med såväl utställare som besökare, berättar Joakim Elm, vd på Euro Energy Components.

EBR Metod- och maskindagar är ett ett perfekt forum för alla som jobbar på något av landets elnätsföretag, här kan man utbyta kunskap och ge feedback, testa och prova på både nya och beprövade metoder, maskiner och verktyg. Så missa inte detta tillfälle att ta del av det senaste på marknaden, fortsätter en entusiastisk Joakim.

Evenemanget är utomhus och uppdelat på åtta stationer med följande rubriker:

• Drift och underhåll
  • Luftledningsteknik
  • Kabelteknik
  • Mätning, lokal produktion och ny teknik
  • Markarbete
  • Fordon och utrustning
  • Nätstationer och belysning
  • Hälsa, Miljö och Säkerhet

– Vi kommer att erbjuda besökarna möjlighet till att känna och klämma på delar av EEC`s breda sortiment inom AMS och PPE. Nedan följer ett axplock ur vår breda produktportfölj som vi kommer visa upp, säger Peter Schroeder, försäljningsansvarig på Euro Energy Components

Så boka in 17-20 maj i er kalender, vi ser fram emot att träffa er avslutar Peter, med tummen upp.