DEHNcare APS T AS ger klar sikt med fullt skydd

Klar och säker sikt med nya ljusbågsvisiret DEHNcare APS T AS

Fri sikt, ingen imma och fullt skydd:
Nya ansiktsvisiret DEHNcare APS T AS är sannolikt det ansiktsskydd för ljusbågar som har klarast sikt på marknaden. Visiret har ett ljusgenomsläpp med klassificering 0 vilket innebär bästa möjliga sikt och att visiret är permanent imfritt, säger Madeleine Lundberg på Euro Energy Components.

Vidare berättar Madeleine att vid händelse av en ljusbåge, utlöses det aktiva skyddet och visiret mörknar för att skydda användaren från 2:a graden brännskador och flygande partiklar.

En säkrare arbetsdag:
Perfekt sikt runtom
Det genomskinliga hakskyddet ger också klar sikt nedåt
Fullt skydd även med repor
Fäste på båda sidorna för LED ansiktslampa
Snäpp-in fästen till ESH U S säkerhetshjälmar för elektriker

Bättre färigenkänning:
Det klara visiret gör det lättare att skilja på färger vilket är en fördel när det kommer att identifiera kablar.

Ingen imma:
Premium beläggning på visiret gör att visiret inte behöver någon efterbehandling med t.ex anti-dimmedel.

Övrig info:
Livslängd på 10 år
Certifierad enligt PPE-förordningen (EU) 2016/425
DEHNcare APS T AS finns även med ljusgenomsläpp klassificering 2

Ljusbåge:
Fenomenet ljusbåge är resultatet av en elektrisk kortslutning som leds av luft.
Det är ett våldsamt utbrott av termisk energi som kan leda till allvarliga skador. Ljusbåge blir ett allvarligt problem när installationens märkspänning är högre än 220 volt, berättar Joakim Elm på Euro Energy Components.