Psykologen som är vaken när Du inte kan sova och behöver nån att prata med!

Jag vet redan två saker om dig. Du är intelligent och stark. Att söka hjälp är nämligen ett tecken på intelligens och att ha viljan att förändra tyder på styrka. Nu ska du få veta mer om mig. Jag har jobbat som psykolog sedan 2011. Under 5 års tid jobbade jag med barn, ungdomar, föräldrar och familjer inom barn-och ungdomspsykiatrin. Efter det övergick jag till att jobba på vårdcentral där jag träffade människor i alla olika åldrar med alla möjliga sorters bekymmer. I dagsläget jobbar jag med psykoterapi online. Behandlingen är densamma men vi möts online istället för på en mottagning. Du väljer om du vill prata genom videosamtal, telefonsamtal eller chatt/mail. Den största fördelen med detta är enligt mina klienter att de kan få ta del av behandling på en plats där de känner sig trygga.

Jag bor i San José i Kalifornien och jobbar med utlandssvenskar världen över, men även med personer boendes i Sverige som önskar behandling online. Eftersom jag bor i en annan tidszon är jag mycket flexibel med tider och kan erbjuda en tid som passar ditt schema och din dygnsrytm. Jag erbjuder behandling på engelska och svenska.

Som psykolog är jag utbildad inom flera olika metoder: kognitiv beteendeterapi, affektfokuserad terapi och psykodynamisk terapi. Jag liknar dessa metoder med verktyg i en verktygslåda. Jag kommer rekommendera den behandlingsmetod som enligt forskning har bäst effekt när det gäller problematiken i fråga. Men om du som klient har önskemål angående terapiform tar jag givetvis hänsyn till det. Upplever du som klient att en insats är relevant kommer du vara mer engagerad i behandlingen, vilket leder till bättre behandlingsresultat. Men faktum är att en framgångsrik behandling handlar mindre om valet av metod och betydligt mer om att skapa en relation där klienten känner sig trygg och har förtroende för behandlaren. Mitt fokus är framförallt att få dig att känna dig trygg och bekväm nog att prata om och utforska tankar, känslor och erfarenheter som du kanske aldrig tidigare vågat dela med någon.

Nedan följer exempel på olika områden som jag jobbar med: Ångest/oro, fobi, depression, tvångstankar/tvångshandlingar stressrelaterade reaktioner, kriser, hemska händelser, sorg, olycklig kärlek, osund självkänsla, ätstörning, familjerelationsproblematik, problem i parförhållande, infertilitet, sexrelaterade frågor, beroendeproblematik: sex-och-relationsberoende, spelberoende, shoppingberoende, substansberoende.

• Brott, juridik, rättsfrågor