Familjeterapeuterna Syd hjälper alltfler par och familjer när vardagens rutiner sätter relationen på prov

En ny termin närmar sig med logistik, möten och arbete. I många familjer avlöser konflikterna varandra, ofta kring bagateller. Familjeterapeuterna Syd har i flera år hjälpt par och familjer att vända sina tankebanor och nu är företaget inne i en expansiv fas.

Vem packar gympapåsen, vem ska gå på föräldramötet och hur mycket ska barnen hjälpa till med vardagliga sysslor i hemmet? Kort stubin, sura miner, hårda ord kan leda vem som helst till tanken på skilsmässa som en lösning på problemen.

- Vi ser att fler söker hjälp med att lösa familjerelaterade problem. Det kan bero på ökade behov, men också på att fler vill få professionell hjälp med att få större harmoni i kärleksrelationen och familjen, säger Johan Hagström, präst, legitimerad terapeut, auktoriserad Familjerådgivare och verksamhetschef för Familjeterapeuterna Syd.

Familjeterapeuterna Syd arbetar genom flera metoder med en holistisk syn på människan och erbjuder behandling på flera orter i både Sverige och Danmark. Verksamheten utökas med flera terapeuter med varierande expertområden och dessutom öppnas nya mottagningar i Kristianstad och Eksjö, som redan har tagit emot bokningar inför öppningen i januari 2019.

- Jag är glad att fler par tar sina relationer på allvar och söker hjälp och att vi kan möta den ökande efterfrågan, avslutar Johan Hagström.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Hagström, VD Familjeterapeuterna Syd, johan@familjeterapeuterna.com, telefon 040-782 11 eller mobil 0768–465278.
Pauline Berndtsson, Pressence, pauline@pressence.se, mobil 0739–608031.

"Kärlek & Hälsa" är Familjeterapeuterna Syd AB:s ledord. Familjens Hälsa är Vårt Uppdrag är vårt motto. Funktionella relationer till närstående, familj, släkt, vänner och arbetskamrater är grogrund för psykisk och fysisk Hälsa. Vårt arbete är att skapa förutsättningar till öppenhet och funktionell kommunikation i mellanmänskliga relationer.

Familjeterapeuterna Syd AB är med på Jobb - & utbildningsmässan i Olsbergs arena

På onsdag 20 mars 2019 står vårdbolaget Familjeterapeuterna Syd AB med som en av flera deltagare på Jobb & utbildningsmässan i Olsbergs arena, Eksjö. Sedan fyra månader har de öppnat en psykoterapimottagning i Eksjö där privatpersoner och uppdragsgivares klienter kan gå i samtalsbehandling för olika utmaningar. Soldatförbundet och Eksjö kommun är några av vårdbolagets flera uppdragsgivare. Fam

Vi öppnar ny mottagning i Kristianstad för psykoterapi och familjerådgivning våren 2019

Ing Marie Andersson, Socialpedagog, leg Psykoterapeut, auktoriserad Familjerådgivare, certifierad i Sorgbearbetning är först på plats i Kristianstad för att öppna vår nyaste mottagning i Skåne.
Ni kan komma till Psykoterapi i Kristianstad via Vårdval Psykoterapi som innebär att du kan få en remiss från din vårdcentral för behandling av depression, ångest och stressrelaterad psykisk ohälsa. Det

Familjeterapeuterna Syd i Eksjö på småländska höglandet hälsar familjerådgivare Pernilla Jennervall välkommen.

Jag är socionomutbildad, klar 1995, och har arbetat med samtal/terapier på olika sätt sedan dess; kurator inom sjukvårdens olika kliniker; inom elevhälsan; inom öppenpsykiatrin och på ungdomsmottagning. Inom elevhälsan och psykiatrin arbetade jag också med att göra NP-utredningar. Min grundläggande psykoterapiutbildning har jag gått på SAPU i Stockholm. Den var integrativ vilket innebär att jag ha