Fastighetsägarna Service stärker sin kommersiella förvaltning med Kristoffer Mattsson

Fastighetsägarna Service rekryterar Kristoffer Mattsson som områdeschef för kommersiell förvaltning. Kristoffer blir med sin gedigna branscherfarenhet en nyckelperson i Fastighetsägarna Services fortsatta satsning på förvaltning av kommersiella fastigheter.

– Kristoffer Mattsson har stor kompetens och erfarenhet av förvaltning, uthyrning och utveckling inom bland annat retail och kontor. Vi förvaltar idag över en miljon kvadratmeter kommersiell yta och ska fortsätta att växa inom segmentet. Kristoffer blir en nyckelperson för den tillväxten, säger Kristin Andersson, som är affärsområdeschef för Fastighetsägarna Services förvaltarverksamhet.

Kristoffer Mattsson kommer i rollen som områdeschef att leda bolagets grupp av förvaltare och uthyrare som arbetar med kommersiella fastigheter. Han kommer också att ingå i gruppen som ansvarar för bolagets utveckling och tillväxt inom det kommersiella och privata segmentet.

– Jag har lång erfarenhet inom fastighetsbranschen, framför allt inom retail, och ser fram emot att använda den erfarenheten för att utveckla vår kommersiella förvaltning. Fastighetsägarna Service är ett starkt varumärke, inte minst genom kopplingen till medlemsorganisationen Fastighetsägarna, vilket gör att det finns en bra grund att stå på när vi vässar vårt erbjudande för kommersiella fastigheter, säger Kristoffer Mattsson.

Kristoffer Mattsson har bland annat haft roller som uthyrningsansvarig, fastighetschef och expansion manager och arbetat på bolag som Centrumkompaniet, Vasakronan och Newsec.

Fastighetsägarna Service är ledande leverantör av fastighetsförvaltningstjänster såsom juridisk konsultation, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi tillhandahåller några av landets skickligaste fastighetsjurister, hyresförhandlare, ekonomer, förvaltare, driftsingenjörer och fastighetsskötare till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Stockholmsregionen. Fastighetsägarna Service är ett helägt dotterbolag till branschorganisationen Fastighetsägarna Stockholm och har sedan 1920 underlättat vardagen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar runt om i Stockholms län. Läs mer på www.fastighetsagarna.se/tjanser. Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår personuppgiftspolicy

Kristin Andersson

Affärsområdeschef förvaltare, Fastighetsägarna Service Stockholm AB 070-417 38 40