Fotograf: Mattias Bardå

Johanna Mähler ansluter till Fastighetsägarna Services enhet för strategisk affärsutveckling

Fastighetsägarna Service förstärker sin enhet för strategisk affärsutveckling med Johanna Mähler, som har en bred kompetens inom kommersiell förvaltning. Rekryteringen är en del i bolagets satsning inom förvaltning av kommersiella fastigheter.

– Med Johanna Mähler fortsätter vi nu bygga ut vårt erbjudande inom värdeskapande förvaltning av kommersiella fastigheter. Johanna har erfarenhet från olika roller på fastighetsägarsidan vilket ger henne bred kommersiell kompetens och förståelse för kundens affär. Dessutom besitter hon en kreativ kapacitet och ett affärsdrivet arbetssätt, säger Johan Wejdmark, chef för strategisk affärsutveckling på Fastighetsägarna Service.

Johanna Mähler kommer att arbeta med strategisk affärsutveckling inom förvaltning av kommersiella fastigheter och vara en del av Johan Wejdmarks team.

– Mitt fokus kommer vara att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter samt fortsätta att utveckla vårt erbjudande mot framför allt det privata och kommersiella fastighetssegmentet. Fastighetsägarna Service befinner sig i en spännande tillväxtfas där jag ser fram emot att bidra till att vi etablerar oss ännu tydligare i det kommersiella segmentet, säger Johanna Mähler.

Johanna Mähler kommer senast från Atrium Ljungberg i en roll som leasing manager i Slakthusområdet. Där arbetade hon med uthyrning av förvaltningsvakanser i kulturklassade byggnader och i kommande projektfastigheter. Innan dess genomförde hon ett tvåårigt traineeprogram på Atrium Ljungberg, med placeringar inom förvaltning, uthyrning, affärsutveckling, projektledning och transaktion. Hon har en civilingenjörsexamen i samhällsbyggnad från KTH.

Johanna Mähler tillträdde rollen den 13 maj.