22 ägarlokaler i sydöstra delen av Dalby

Nu planeras för Ägarlokaler i Dalby

Nyligen lanserades ett projekt med 22 ägarlokaler i de sydöstra delarna av Dalby. Ett par hundra meter från Påskagänget och med infart från Veberödsvägen har lokalerna bra placerade på ett strategiskt läge, vilket ger ett stort upptagningsområde.

Projektet planeras att byggstartas under sommaren 2022 och står klara Q1 2023. Ansvarig fastighetsmäklare är Alexandra Ernberg på Fastighetsbyrån Nyproduktion i Lund. Hon berättar att efterfrågan på lokaler i projektet varit stor.

”-Vi har sett flera likande projekt byggas på flera håll i landet men på den här sidan av Lund har det inte byggts ägarlokaler tidigare, varpå många visat intresse. Vi har en efterfrågan på just ägarlokaler då det finns intresse av att själv äga sin lokal och utforma den såsom man själv önskar. I samband med denna lansering såg vi att det kom intressenter från ett stort geografiskt område vilket var väldigt kul och visar på det fina läget.”

Alexandra fortsätter att berätta att målgruppen är både företagare och privatpersoner.

”-Mina erfarenheter från tidigare projekt är att denna form av ägarlokaler är att den lockar både privatpersoner som behöver ett extra förvaringsutrymme för exempelvis möbler eller husbilar. Men även många med bil-intresse som vill ha någonstans att ta hand om och förvara sina ögonstenar. Likväl är det utmärkt för en företagare att investera i en egen lokal som man kan utforma efter behov. ”

För att läsa mer, klicka HÄR