Brf Fyrskeppet har ett svårslaget läge med kajpromenad precis utanför dörren

Peabs framgång i Fyrskeppet i Malmö

För ett år sedan lanserade Peab ett av sina större projekt i Varvsstaden, Brf Fyrskeppet. Prisbilden var utmanande och området oprövat. Idag, knappt ett år senare, är nästan alla bostäderna i projektet sålda eller reserverade.

Ansvarig mäklare är Mattias Jansson på Fastighetsbyrån och han berätta att det varit ett roligt projekt att jobba med.

”-Varvsstaden har på kort tid blivit ett riktigt omtyckt område att bo i. De första husen i området står redan klara och köparna har flyttat in vilket ger liv och rörelse till platsen, samtidigt som arbetet med att montera ner de gamla Kockumshallarna pågår för fullt. Det ger läckra kontraster på ett väldigt centralt läge i staden.”

Mattias berättar vidare att nästan alla bostäderna nu är antingen sålda eller reserverade.

”-Det är otroligt kul att köparna tagit emot bostäderna så väl. I projektet finns det 103 lägenheter vilket gör detta till ett stort hus och försäljningstakten är svår att förutspå, men detta är över alla förväntningar.”

Byggnationen är nyligen påbörjad och den första delen ab Fyrskeppet planeras stå klart till våren 2024. För att läsa mer, klicka HÄR