Varför kan det egentligen vara bra att ha en massagepistol hemma?

Massagepistol - varför?

En massagepistol är kort och gott ett verktyg som används för att kunna utföra djupgående och intensiv massage på egen hand. Ofta är det nödvändigt att gå till en massör för att kunna stimulera musklerna i den mån som krävs för att det ska ge effekt. Med en massagepistol är det dock möjligt att uppnå samma resultat i ditt eget hem. Vi har listat några anledningar till varför du borde överväga att testa.

Effektiv uppvärmning

Massage är oslagbart när det gäller att kicka igång stela och trötta muskler. Har du kört ett hårt träningspass kan det kännas tungt att köra ytterligare ett dagen efter. Massagepistolen kan hjälpa dig att värma upp snabbare och därmed komma igång. Vår Flowgun har fem vibrationsnivåer som kan anpassas efter dina behov. En riktigt stel dag kan du exempelvis börja på den lägsta nivån och långsamt öka vartefter muskeln känns redo.

Optimerad återhämtning

Även efter träning kan massagepistolen hjälpa till. För att ge musklerna en chans att återhämta sig kan det vara bra att köra en session på låg intensitetsnivå. Det stimulerar nämligen muskeln och verkar inflammationshämmande, studier visar faktiskt att massage efter träning kan minska träningsvärk!

Förbättrad rörlighet

Mjuka muskler innebär bättre rörlighet och mobilitet. Bättre rörlighet betyder att du kan få ut mer av dina övningar, exempelvis djupare squats, och därmed maximera dina resultat. En massagepistol, eller i alla fall Flowgun, är så kraftfull att den rår på även de hårdaste, mest spända muskler och hjälper dem att bli mjuka igen.

Budgetvänligt

En massagepistol kan kanske kännas som en större investering vid inköpstillfället, men i längden kommer din plånbok att tacka dig. Du kommer sannolikt att behöva spendera mindre pengar på massagebehandlingar, då massagepistolen kommer göra att du kan utföra effektiv massage på egen hand. Om du vill prova Flowgun har du dessutom nöjd kundgaranti, så om du på något vis skulle vara missnöjd kan du alltid få dina pengar tillbaka.