Flowlife, ny partner till Vätternrundan.

Flowlife, ny partner till Vätternrundan.

Flowlife går in som ny partner till Vätternrundan och ska erbjuda marknadens bästa massageprodukter till loppets deltagare. Samarbetet sträcker sig till 2024.

Inför sommarens upplaga av Vätternrundan går Flowlife in som ny partner. I det nya samarbetet kommer Flowlife att erbjuda marknads bästa massageprodukter till Vätternrundans deltagare.

– Vår mission är att erbjuda världsledande massageprodukter för uppvärmning, återhämtning och smärtlindring, för att man ska kunna göra mer av de man älskar. Detta gör samarbetet med världens största motionscykellopp Vätternrundan till en självklarhet, säger Alexander Hosby, presschef på Flowlife.

Tillsammans med Flowlife ska Vätternrundan inspirera deltagarna till att prioritera sin återhämtning för att förebygga skador.

– Massage före, under och efter en motionsutmaning är en viktig del av rörelseglädjen och att förebygga skador. Tillsammans med Flowlife hoppas vi fortsätta inspirera våra glada motionärer att prioritera just återhämtningen. Flowlifes kvalitativa och uppskattade massageprodukter passar bra in i vår portfölj, säger Jessica Nilsson, sponsoransvarig för Vätternrundan.

För ytterligare information:

Jessica Nilsson, sponsoransvarig Vätternrundan, 070-278 60 95, jessica.nilsson@vatternrundan.se

Om Vätternrundan

Vätternrundan är en del av den svenska folksjälen och ett av världens största motionslopp på cykel. Vätternrundan arrangeras sedan starten 1966 av den ideella föreningen Motala AIF. Årligen deltar ca 36 000 cyklister från hela världen i loppen under Cykelveckan – som förutom Vätternrundan 315 km innefattar Halvvättern 150 km, Tjejvättern 100 km, Vätternrundan 100 km, MTB-Vättern och Minivättern. Vätternrundan blev år 2013 det första idrottsarrangemanget i Sverige som certifierades enligt ISO 20121, en standard för hållbarhet vid evenemang.

Flowlife utvecklar landets ledande produkter inom kategorierna träning och återhämtning, för att ge fler möjligheten att prestera och återhämta sig på topp.