“Genom Flowlife Reuse stärker vi vårt åtagande mot hållbarhet och erbjuder våra kunder ett cirkulärt alternativ för att uppnå en aktiv livsstil.” Säger Lucas Wasniewski, VD Flowlife.

Lansering av Flowlife Reuse – Framtiden för en hållbar och aktiv livstil.

Flowlife, kända för sina högkvalitativa massage- och återhämtningsprodukter, lanserar sitt senaste initiativ, Flowlife Reuse, en tjänst designad för att förlänga livet på högkvalitativa återhämtningsprodukter. “Använda produkter som riskerar att kasseras, tas om hand och renoveras så att de får nytt liv och upplevs som nya. På så sätt förlänger vi livscykeln för produkterna och bidrar till ett hållbart användande” säger Lucas Wasniewski, VD Flowlife.

Bidra till en hållbar framtid
Flowlife Reuse är mer än bara en tjänst; det är ett steg mot en mer hållbar konsumtion. Genom att välja en rekonditionerad produkt bidrar du aktivt till att minska avfall och främja ett cirkulärt användande av resurser. En aktiv och hållbar livsstil går här hand i hand. Enligt Postnords E-handelsbarometer för 2023 handlade 35% av svenskarna begagnat under 2023 på grund av det ekonomiska läget. Premium aktörer stod för endast 6% av denna omsättning. Detta är något Flowlife vill ändra på.

Flowpillow Heat - Reuse
Flowpillow Heat - Reuse, finns tillgänglig på Flowlife.com

Låt oss möjliggöra mer återanvändning
Varje produkt i Flowlife Reuses sortiment har genomgått en rigorös kvalitetskontroll för att säkerställa en hög standard. Ett team av experter har noga granskat, reparerat och vid behov byts komponenter för att garantera att varje återanvänd produkt är i utmärkt skick. En Reuse produkt lever med andra ord upp till samma standard som en ny produkt.

Den minst hållbara produkten är den som inte används
Flowlife mål är att endast sälja till personer som har ett faktiskt behov och användning av deras produkter. Därför erbjuder dem 100 dagars nöjdkundgaranti. Mottot är enkelt, den minst hållbara produkten är den som inte används. Så din nya Reuse kan vara en produkt som provats ut i några dagar i ett annat hem innan den skickats tillbaka. Hållbart, prisvärt och samma standard som en ny produkt.

Flowfeet Heat
"One More Use, Made Possible by Flowlife"

Kvalité och hållbarhet - hand i hand
Du hittar detta initiativ på Flowlife egen hemsida under fliken "Reuse" eller via länken nedan. Utbudet kan variera över tid så håll utkik efter dina favoriter. "Med Flowlife Reuse visar vi att innovation och hållbarhet kan gå hand i hand," säger Lucas Wasniewski, VD och grundare av Flowlife.

Länk till Reuse by Flowlife